- Administrator danych
Telematics Technologies sp. z o.o. jest administratorem Twoich danych osobowych
wykorzystywanych w usłudze Nawigacja NaviExpert. Na stronie
www.telematicstechnologies.com/rodo znajdziesz nasze dane kontaktowe, informacje na temat
sposobu skorzystania ze swoich praw oraz kontakt do Inspektora Ochrony Danych. - Zbierane dane
W ramach usługi pobieramy za pomocą Aplikacji i wykorzystujemy dane o:
● adresie e-mail Użytkownika, przechowywanym w jawnej postaci, który jest identyfikatorem
Użytkownika w systemie i jest pobierany w celu przekazywania komunikatów niezbędnych do
działania usługi,
● lokalizacji geograficznej Urządzenia Mobilnego (z GPS lub innej usługi lokalizacyjnej
Urządzenia Mobilnego) – aby wskazać aktualną lokalizację na mapie, dostarczyć dane o
trasach, korkach i utrudnieniach a także w celu lepszego dostosowania funkcji Aplikacji, które
wykorzystują dane o ruchu drogowym (np. trasy omijające korki, szacowanie czasu dojazdu
do celu) do charakterystyki jazdy Użytkownika. W tym ostatnim celu pobieranie i
zapamiętywanie danych następuje w systemie personalizowanych, jawnych danych o
lokalizacji geograficznej Urządzenia Mobilnego a w szczególności zbieranie powyższych
informacji odbywa się w sposób umożliwiający ich skojarzenie z: numerem MSISDN karty SIM
używanej przez Użytkownika w Urządzeniu Mobilnym i numerem IMEI Urządzenia Mobilnego
Użytkownika, na którym jest zainstalowana Aplikacja. Dane, o których mowa w zdaniu
poprzedzającym nie będą przez Usługodawcę nigdzie upubliczniane ani przekazywane
podmiotom trzecim.
● numerze IMEI, modelu i wersji systemu operacyjnego Urządzenia Mobilnego, adresach IP,
numerach IMSI karty SIM, identyfikatorze instalacji oraz wszystkich zaszyfrowanych adresach
email wprowadzonych jako konta Google w „Menadżerze kont” w Ustawieniach Urządzenia
Mobilnego – powyższe dane są pobierane w celu wysyłania notyfikacji, zabezpieczenia przed
nieautoryzowanym dostępem do usługi oraz obsługi reklamacji. Pobrane w tym celu adresy
email są zaszyfrowane i nie są przechowywane w jawnej postaci w systemie. Dopiero w
przypadku reklamacji i podania przez Użytkownika konkretnego maila możemy potwierdzić,
czy jest to ten sam adres, który pobraliśmy. Możemy dzięki temu w procesie reklamacyjnym
zweryfikować z jakiego adresu email wykorzystywanego w sklepie Google Play została
pobrana Aplikacja i zakupiona usługa.
● dane o aktywności Użytkownika w Aplikacji – uruchomienie Aplikacji, układanie trasy,
wyszukane frazy w wyszukiwarce, punkty Użytkownika zapisane w Aplikacji, ustawienia
Użytkownika, typ ruchu określany przez system Android i inne podobne, w celu: gromadzenia
danych statystycznych, obsługi reklamacji oraz wykorzystania dodatkowych funkcji Aplikacji.
Dodatkowo w przypadku korzystania z wybranych funkcji:
● automatycznego uruchamiania po wykryciu urządzenia Bluetooth – zapisujemy nr MAC
urządzenia Bluetooth, aby móc wykryć sparowane z Urządzeniem Mobilnym urządzenie przy
kolejnym połączeniu,
● skorzystania z mechanizmu płatności Google Play – zapisujemy informacje przekazywane
przez Google, czyli identyfikator tzw. „paragonu” oraz daty odnoszące się do momentu
zakupu i czasu trwania opłaconej usługi,
● skorzystania z mechanizmu płatności Przelewy24 – zapisujemy informacje przekazywane
przez Przelewy24, czyli identyfikator transakcji oraz daty odnoszące się do momentu zakupu.
● zgłaszania fotoradarów, kontroli drogowych i podobnych zdarzeń drogowych – zapisujemy
pozycję GPS i prędkość jazdy w momencie wysłania zgłoszenia, datę i czas zgłoszenia,
● połączenia konta Użytkownika z Facebook – zapisujemy identyfikator konta Facebook.
Podczas połączenia konta pytamy dodatkowo o dostęp do listy Twoich znajomych na
Facebook, zgoda ta jest opcjonalna, ale konieczna, aby pokazać ranking punktów uzyskanych
w Aplikacji przez Twoich znajomych z Facebook.
● aktywowania funkcji „Mój styl jazdy” aby umożliwić jej działanie zbieramy:
● dane o Lokalizacji Urządzenia Mobilnego Użytkownika – pobieramy i zapisujemy w
systemie personalizowane dane o lokalizacji geograficznej GPS Użytkownika w tym dane
o chwilowej prędkości jazdy.
● dane o Przeciążeniach – informacje uzyskane z akcelerometru i żyroskopu Urządzenia
Mobilnego zawierające dane o przyspieszeniu i położeniu Urządzenia Mobilnego w
przestrzeni.
● dane o Zdarzeniach Drogowych – dodatkowe dane wprowadzane dobrowolnie przez
Użytkownika obejmujące informacje o: wystąpieniu zdarzenia drogowego, czasie i
lokalizacji zdarzenia drogowego, opisie zdarzenia drogowego, typie zdarzenia drogowego,
konsekwencjach zdarzenia drogowego, które miało miejsce.
Potrzeba przekazania powyższych danych wynika z zasad działania usługi – bez przekazania tych
danych, nie będziemy mogli świadczyć usługi nawigacji lub aktywować towarzyszącej jej wybranej
funkcjonalności.
Aplikacja ma dostęp poprzez uprawnienia w systemie Android także do:
● listy kontaktów – aby umożliwić skorzystanie z funkcji wysłania SMS z czasem dojazdu. Nie
przesyłamy tych danych poza Urządzenia Mobilne, nie wysyłamy również SMS bez Twojej
wiedzy.
● mikrofonu – aby umożliwić nagranie notatki głosowej w momencie zgłaszania remontu. Nie
uruchamiamy mikrofonu bez Twojej wiedzy.
● pamięci stałej – aby możliwe było zapisanie na urządzeniu: pliku pdf z Regulaminem
NaviExpert (który zaakceptowałeś zakładając konto), notatek głosowych do zgłoszeń
remontów. Nie odczytujemy żadnych informacji z pamięci Urządzenia Mobilnego, poza tymi
zapisanymi przez Aplikację.
● funkcji Urządzenia Mobilnego- aby Aplikacja mogła odczytać model, numer IMEI oraz wersję
systemu operacyjnego Urządzenia Mobilnego w celu zapobiegania wyłudzeniom. Nie
odczytujemy, nie zapisujemy i przesyłamy dalej żadnych informacji na temat połączeń
telefonicznych. - Odbiorcy danych osobowych
Przy świadczeniu usług w ramach Aplikacji korzystamy (na podstawie zawartych umów) z pomocy
innych podmiotów, które mogą uzyskać dostęp do danych osobowych Użytkownika. Są to m.in.
podmioty oferujące usługi serwerowe, programistyczne i ułatwiające komunikację z Użytkownikiem.
W przypadku skorzystania z mechanizmu płatności Przelewy 24, dane związane z kontem
Użytkownika, tj. adres email, mogą być udostępnione Spółce PayPro S.A. w celu realizacji płatności
za usługi zakupione przez Użytkownika. - Okres przechowywania
Dane związane z kontem Użytkownika, tj. adres email, zakupione usługi, dane identyfikacyjne
Urządzenia Mobilnego i karty SIM, przechowujemy tak długo, jak długo trwa umowa z
Użytkownikiem, czyli obowiązuje go Regulamin Systemu NaviExpert. Znajdziesz w nim warunki
zawarcia i wypowiedzenia umowy. Jeśli chcesz abyśmy usunęli wszystkie Twoje dane pobrane przez Aplikację Nawigacja NaviExpert wejdź na: www.telematicstechnologies.com/rodo i wypełnij
formularz zgłoszenia usunięcia danych.
Dokładne informacje o historii lokalizacji przechowujemy maksymalnie 60 dni z wyjątkiem informacji o ostatniej znanej lokalizacji i danych związanych z funkcją „Mój styl jazdy”, które przechowywane są przez czas trwania umowy .
Jeżeli włączona jest funkcja „Mój styl jazdy”, przechowujemy jawne Dane o Lokalizacji Urządzenia
Mobilnego, Dane o Zdarzeniach Drogowych i Dane o przeciążeniach Urządzenia Mobilnego
Użytkownika, przez cały czas trwania umowy.
Przez czas trwania umowy przechowywane są również informacje o liczbie przejechanych
kilometrów przez Użytkownika Aplikacji oraz uogólnione informacje o obszarach geograficznych,
takich jak gminy czy powiaty, które zostały odwiedzone. Dzięki temu możemy dostarczać
Użytkownikom dopasowane do potrzeb informacje o utrudnieniach w ruchu np. wypadkach,
zamknięciach dróg, remontach.
Po zakończeniu umowy zawartej na podstawie Regulaminu Systemu NaviExpert możemy
przechowywać niezbędne dane dotyczące Konta Użytkownika i wyrażonych przez niego zgód w
celu obrony przed roszczeniami przez okres przedawnienia roszczeń ustalony w obowiązujących
przepisach prawa. - Community Traffic
Na podstawie danych przesłanych przez Aplikację tworzymy tzw. „mapy prędkości”, czyli informacje o średnich prędkościach pojazdów poruszających się po konkretnych odcinkach dróg. Zebrane dane pozwalają obliczyć informacje korkach i aktualnej sytuacji na drogach. Taka informacja jest zapisywana anonimowo w postaci uniemożliwiającej połączenie jej z konkretnym Użytkownikiem. - Profilowanie
Na podstawie danych opisanych powyżej:
● analizujemy jak często wykorzystujesz usługę, z jakich funkcji Aplikacji korzystasz, w tym ile
kilometrów z nią pokonałeś, aby gromadzić dane statystyczne umożliwiające nam lepsze
dostosowanie usługi do Twoich potrzeb,
● klasyfikujemy, które obszary geograficzne mogą Cię interesować, aby móc wysłać
odpowiednie powiadomienia o korkach, remontach, wypadkach i innych wydarzeniach,
● sprawdzamy jakie produkty naszej firmy kupiłeś i jakimi innymi możesz być zainteresowany,
● jeśli zgłaszasz fotoradary, kontrole drogowe, wypadki i inne podobne ostrzeżenia drogowe –
analizujemy zgodność Twoich zgłoszeń z większością naszych Użytkowników i oceniamy
Twoją wiarygodność w tym zakresie. Jeśli Twoje zgłoszenia są spójne ze zgłoszeniami
większości, ich znaczenie w systemie rośnie. Jeżeli społeczność Użytkowników ocenia Twoje
zgłoszenia jako błędne, ich znaczenie w systemie maleje.
● w ramach funkcji “Moje Community Traffic” obliczamy uśrednione informacje o
zaobserwowanych prędkościach jazdy Użytkownika na różnych typach dróg i przy różnych
ograniczeniach prędkości, po to by dokładnie prognozować czas dotarcia do celu podróży w
trakcie jazdy np. autostradami; nie przechowujemy historii informacji o miejscu i czasie
obserwacji prędkości jazdy. Użytkownik może wyłączyć funkcję Moje Community Traffic w
Aplikacji.
● w ramach usługi „Mój styl jazdy” – analizujemy i profilujemy jawne Dane o Lokalizacji
Urządzenia Mobilnego Użytkownika, Dane o zdarzeniach drogowych, Dane przeciążeń
Urządzenia Mobilnego, w celu prezentacji Użytkownikowi oceny jego zachowań jako
kierowcy, tj. stylu jazdy, udostępnienia wskazówek dotyczących możliwości udoskonalenia
swojego stylu jazdy, udostępnienia Użytkownikowi historii pokonanych tras, udostępnienia
Użytkownikowi analizy okoliczności zdarzenia drogowego z uwzględnieniem Danych o
zdarzeniach drogowych podanych przez Użytkownika.
Jeśli nie zgadzasz się z wynikiem podjętych automatycznych decyzji, możesz nas o tym
poinformować i poprosić o powtórną weryfikację z udziałem naszego pracownika. - Narzędzia firm trzecich
Dodatkowo w produkcie wykorzystujemy narzędzia firm trzecich:
● Google – Analytics i Firebase – są to usługi analityczne wykorzystujące anonimowe dane o
sposobie korzystania z Aplikacji, dzięki którym otrzymujemy raporty dotyczące aktywności w
Aplikacji oraz występujących w niej błędach. Pomaga nam to lepiej dostosować usługę do
potrzeb Użytkowników. Uzyskane dane, dotyczące korzystania z Aplikacji (łącznie z adresem
IP), są przekazywane na serwery firmy Google LLC, Google Ireland Limited oraz jej partnerów
i tam zapisywane. Jeżeli nie chcesz udostępniać nam danych statystycznych możesz w
każdej chwili wyrazić sprzeciw i wyłączyć przekazywanie danych w ustawieniach Aplikacji
(menu Ustawienia – Połączenie internetowe).
● Google AdWords – korzystamy z kodów remarketingowych Google AdWords. Kody te
używane są do tworzenia list remarketingowych w celu dopasowania do Użytkowników,
którzy korzystali z Aplikacji oraz osób do nich podobnych, zindywidualizowanych reklam,
wyświetlanych sieci reklamowej Google AdWords, wyszukiwarce Google, a także na
witrynach internetowych podmiotów będących uczestnikami sieci partnerskiej Google. W
każdej chwili możesz wyrazić sprzeciw i wyłączyć przekazywanie danych w ustawieniach
Aplikacji (menu Ustawienia – Połączenie internetowe). Pamiętaj, że wyrażając sprzeciw, Twoje
dane o korzystaniu z Aplikacji nie będą trafiać do serwisu Google AdWords jednakże reklamy
mogą być nadal wyświetlane, ale będą w mniejszym stopniu dostosowane do Ciebie. Twoje
preferencje dotyczące wyświetlania reklam w serwisach Google możesz zmienić tutaj
https://adssettings.google.com/ .
● Facebook Analytics i reklamy – korzystamy z narzędzia Facebook SDK w celach analitycznych
oraz do adresowania reklam. To narzędzie wykorzystujące dane o sposobie korzystania z
Aplikacji, dzięki którym otrzymujemy raporty dotyczące aktywności w Aplikacji, tworzenia
zindywidualizowanych reklam dla zainteresowanych Użytkowników oraz osób podobnych do
Użytkowników Aplikacji. Mamy również możliwość weryfikacji konwersji z reklam
wyświetlanych w serwisach należących do firmy Meta Platforms Ireland Limited. Uzyskane
dane, dotyczące korzystania z Aplikacji, są przekazywane na serwer firmy Meta i tam
zapisywane. W każdej chwili możesz wyrazić sprzeciw i wyłączyć przekazywanie danych w
ustawieniach Aplikacji (menu Ustawienia – Połączenie internetowe). Pamiętaj, że wyrażając
sprzeciw, Twoje dane o korzystaniu z Aplikacji nie będą trafiać do serwisów Meta jednakże
reklamy mogą być nadal wyświetlane, ale będą w mniejszym stopniu dostosowane do
Ciebie. Twoje preferencje dotyczące wyświetlania reklam w serwisach Facebooka możesz
zmienić tutaj https://www.facebook.com/ads/preferences/ . - Zgody dodatkowe
Jeśli wyrazisz dodatkową, dobrowolną zgodę na otrzymywanie informacji handlowych lub
prowadzenie marketingu bezpośredniego, będziemy na podstawie zebranych danych powiadamiać
Cię o promocjach naszych produktów i promocjach w przypadku naszej współpracy z partnerami. - Twoje prawa
Posiadasz prawo do żądania dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia
ich przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia
danych.
W przypadku przetwarzania na podstawie zgody masz prawo do jej cofnięcia. Wycofanie zgody nie
wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej
wycofaniem.
Ponadto masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. - Transfer danych poza EOG
W związku z korzystaniem przez nas z określonych systemów informatycznych wyjątkowo, na
potrzeby uzyskania pomocy technicznej, może dojść do przekazania Twoich danych osobowych
poza Europejski Obszar Gospodarczy, w szczególności do Stanów Zjednoczonych. Przekazanie
danych do innych państw odbywa się na mocy standardowych klauzul umownych wydanych przez
Komisję Europejską. Wgląd do owych klauzul jest możliwy w siedzibie administratora. - Podstawa prawna
Twoje dane będą przetwarzane na podstawie::
a) art. 6 ust. 1 lit. b RODO* w celu realizacji usługi zgodnie z Regulaminem korzystania z usług
Systemu NaviExpert za pośrednictwem Aplikacji Nawigacja NaviExpert for Android TM.
b) art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO – w celu prowadzenia działań marketingowych i informowania o
promocjach, pod warunkiem, że wyraziłeś zgodę na otrzymywanie informacji
handlowych lub na marketing bezpośredni
c) art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu wypełnienia obowiązków prawnych związanych ze
zobowiązaniami podatkowymi i rozliczalnością usług
d) art. 6 ust. 1 lit. f RODO w celu ustalenia, dochodzenia i obrony przed roszczeniami, które mogą
wyniknąć z zawartej umowy.
Na stronie www.telematicstechnologies.com/rodo znajdziesz informacje na temat sposobu
skorzystania ze swoich praw, nasze dane kontaktowe oraz kontakt do Inspektora Ochrony Danych.
*RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).