Aga NE napisał(a):Czekam (bardzo zestresowana ) na pierwsze opinie i uwagi
Aga
Spokojnie, ja uważam, że jest nieźle. Dobrze się czuję z tą mapą.
1.
Dobrze, że odległości do najbliższego manewru nie trzeba szukać po ekranie, bo jest na najważniejszym miejscu. Byłoby jeszcze lepiej, gdyby ta odległość była bliżej znaków najbliższego i kolejnego manewru. Byłoby to zgodne z zasadą łączenia informacji dotyczących tego samego tematu. Omiatanie wzrokiem większego obszaru zawsze trochę kosztuje. Dlatego proponuję zrobić dwie rzeczy:
- informację o odległości do manewru przesunąć w prawo, do pozycji troszkę bardziej na prawo niż w 1/3 odległości od ikon manewrów;
- uzyskane w ten sposób nieco miejsca po lewej od środka wykorzystać na umieszczenie tam prędkości aktualnej, nieco większą czcionką niż teraz, w pozycji troszkę bardziej na lewo niż w 1/3 odległości od ikony ograniczenia prędkości.
Umieszczanie informacji dotyczących tego samego tematu w bliskich sobie miejscach jest ważne dla zmniejszenia zmęczenia wzroku. Niestety, mogę służyć jako czuły miernik tego zmęczenia
Z kolei co do prędkości, to dla mnie prędkość wg GPS jest ważniejsza, niż prędkość pokazywana przez prędkościomierz samochodu. Jest dokładniejsza. Chciałbym ją dobrze widzieć
2.
Mam nadzieję, że strzałka reprezentująca mój pojazd na tle białego kółka to tymczasowy pomysł. Razem dominuje to centralną część obrazu odwracając trochę uwagę od trasy. Strzałka jako "ja" jest zawsze w tym samym miejscu i nie szuka się jej po obrazie, więc nie musi się tak wyróżniać.
3.
Asystent pasa ruchu na górze to bardzo dobry pomysł. Gdy był na dole, patrzenie na niego zabierało za dużo energii ruchu źrenicami. Teraz energia zostaje na ważniejsze zadania. Widok asystenta jest wystarczająco wyraźny, a nie nadmiernie dominujący trasę. Asystent jest ważny, więc z przyjemnością na niego patrzę. Może dałbym trochę jaśniejszy czerwony na linie skreślające wykluczone pasy; ale nie wiem, bo skoro ja używam trybu nocnego w dzień, to mam trochę skrzywioną percepcję. Może mimo to takie lekkie rozjaśnienie to nie jest zły pomysł, bo teraz białe kreski są znacznie jaśniejsze, niż czerwone skreślenia, a w nocy ten kontrast byłoby jeszcze bardziej wyraźny. Więc może warto spróbować pójść nieco, nie za daleko, w kierunku czerwieni mniej nasyconej, a jaśniejszej.
4.
Czy skala mapy będzie się zapamiętywać od włączenia do włączenia? Szczerze, nie pamiętam jak to było dotychczas, a skala jaką miałem (ta zwykła i ta automatycznie przybliżana) była w sam raz. Teraz jakby muszę sobie trochę powiększyć na początku nawigacji. Niewiele było jazdy, więc jeszcze nie wiem, jak będzie najlepiej.
5.
Bardzo się cieszę, że po włączeniu nawigacji jesteśmy w widoku "inteligentnych ostatnich celów". Przekonałem się, że ten rodzaj inteligencji ma sens, i warto to zachować.
Niech sobie nowy użytkownik od razu klika na mapę. Stary wyjadacz raczej od razu klika na cel. Widok mapy go cieszy wtedy, gdy ona już mu służy do tego, do czego została tam umieszczona.