Pobierz i testuj za darmo!
Brakuje mi informacji o zbliżaniu się do ograniczenia prędkości. Mam nadzieję, że to tylko w wersji eksperymentalnej Reszta - sprawa przyzwyczajenia. Mnie bardziej interesuje sprawny przejazd niż wygląd mapy. Ale co do tego akurat nie mam większych zastrzeżeń
Mi łatwiej będzie się przyzwyczaić do nowego programu pokazującego mapę na całym ekranie niż do nowego wyglądu z mało czytelną mapką. Być może będzie on miał demonstrację nawigacji. Nie będzie też przegrzewała telefonu podczas nawigowania.
W czasie upałów musiałem chować telefon na dole kokpitu i trzeba było używać trybu poziomego. Chciałem się nie mieszać, ale organizacja ekranu NE w tym trybie wymaga komentarza.
1. Strony ekranu przeznaczone na mapę oraz informacje i klawisze
Motywacja
Nawigacja jest ważniejsza od informacji dodatkowych i klawiszy. Zwykle mamy kierownicę z lewej strony, więc ekran jest po naszej prawej. Na ekran patrzymy od lewej. Zatem, mapa powinna być z lewej. Klawisze naciskamy prawą ręką (nawet leworęczni nie dadzą rady naciskać prawą siedząc na miejscu kierowcy...). Jeśli klawisze byłyby z lewej, to byśmy naciskając je zasłaniali sobie ręką część ekranu. Zatem, klawisze po prawej. Informacja jest ważna, ale drugorzędna względem mapy. Zatem, informacja po prawej.
Wniosek
Mapa po lewej, informacja i klawisze po prawej.
2. Informacje
Motywacja
Dla prowadzenia samochodu ważny jest następny manewr (dwa manewry) i odległość do niego. Prędkość jest też bardzo ważna, ale o prędkości dowiadujemy się też z prędkościomierza. (Jeśli większość uważa, że odwrotnie, to nie mam nic przeciwko.)
Czasy i droga do celu są mniej ważne, to tylko informacja pomocnicza, na prowadzenie samochodu nie ma wpływu. Zatem niech będą na dole, w kolejności takiej, jak były dotąd.
Wniosek
Na górze po lewej następny manewr i odległość do niego, a po prawej prędkość. (Jeśli (...) odwrotnie, to odwrotnie.)
Na dole odległość i czas do celu, oraz czas przyjazdu.
3. Klawisze
Motywacja
Jeśli już się zdecydowaliśmy na klawisze po prawej, to ich położenie względem ekranu i względem siebie wzajemnie jest do ustalenia, według ważności i częstości naciskania - najczęstsze bliżej krawędzi ekranu (jak sądzę).
Wniosek
Wzajemne położenie klawiszy do ustalenia ze względu na relacje ich częstości używania.
4. Kompas i kierunek do celu
Mamy sporo miejsca, więc na górze może być kompas, a na dole, blisko odległości do celu, może być strzałka kierunku do celu.
5. Mapa
Uzyskaliśmy sporo dodatkowego miejsca na mapę. Obszar mapy ma teraz kształt zbliżony do kwadratu i nic go nie zaburza. Można korzystać zarówno z wysokości jak i z szerokości mapy.
6. Asystent pasa ruchu
Moim zdaniem, APR powinien być na górze mapy, bo to ważna i użyteczna informacja. Można zastosować szersze kreski. Wracam do sugestii, aby kolor czerwony był nieco rozjaśniony, teraz słabo go widać w połączeniu z białymi strzałkami. Obecnie stosujecie kolor #FF0000, a może zastosować np. #FF3232 ? (Zwróćcie uwagę, że w znaku ograniczenia prędkości używacie coś koło #D93830 i nikt ne ma wątpliwości, że to jest czerwony.)
7. Szkic
Szkic jest zrobiony nieporządnie, z pozostałościami po edycji, bez zaokrągleń narożników itd. Ale widać o co chodzi. Klawisze są wstawione również szkicowo, ważne jest tylko to, że jest ich sześć. W polach białych i jasnoszarych oczywiście powinno być widać mapę.
Zyskaliśmy pola zaznaczone jasnym szarym kolorem na powiększenie pola widzenia mapy.
8. Inna wersja dla manewru ze szkicem
Jeśli uważamy, że następny manewr i odległość do niego jest aż tak ważna, że musi być w lewym górnym rogu (a moim zdaniem nie musi), to niech tam się znajdzie, ale w małym polu w rogu, zasłaniającym małą część powierzchni części ekranu przeznaczonej na mapę. Wtedy prędkość może być z lewej strony prawej części ekranu i można ją powiększyć. Na prawo od prędkości można dać np. kierunek do celu i kompas.
Jednak wydaje mi się, że ruch sakadowy od środka mapy do miejsca, gdzie proponuję umieścić następny manewr, jest łatwy do zrobienia i nie zmęczy oka.
Mnie się bardziej podoba wersja poprzednia.
9. Porównanie z GM
GM ma w poziomie układ podobny do obecnego układu NE. Nic z tego nie wynika - każdy projektuje jak umie. Inne nawigacje mają jeszcze inaczej. Nie sądzę, aby Android Auto koniecznie wymuszało układ taki sam, jaki ma GM.
Co Wy na to?
Do drużyny NE: Oczywiście, zrobicie co zechcecie, ale jakoś nie pomijajcie tej propozycji i ją rozważcie.