facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
[Beta Google Play] ...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

[Beta Google Play] NaviExpert 12.3.3

Strona 15 / 26

Aga NE
Posty: 115
 Aga NE
(@Aga NE)
Estimable Member
Jak wspominałam - wrócimy jeszcze do optymalizacji widoku ekranu w widoku poziomym, aby zwiększyć zasięg mapy widocznej na ekranie :)
Odpowiedz
sztaba
Posty: 115
 sztaba
(@sztaba)
Estimable Member

Brakuje mi informacji o zbliżaniu się do ograniczenia prędkości. Mam nadzieję, że to tylko w wersji eksperymentalnej :) Reszta - sprawa przyzwyczajenia. Mnie bardziej interesuje sprawny przejazd niż wygląd mapy. Ale co do tego akurat nie mam większych zastrzeżeń

Odpowiedz
Michal1983
Posty: 115
 Michal1983
(@Michal1983)
Estimable Member

Mi łatwiej będzie się przyzwyczaić do nowego programu pokazującego mapę na całym ekranie niż do nowego wyglądu z mało czytelną mapką. Być może będzie on miał demonstrację nawigacji. Nie będzie też przegrzewała telefonu podczas nawigowania.

Odpowiedz
lchmiel
Posty: 115
 lchmiel
(@lchmiel)
Estimable Member

W czasie upałów musiałem chować telefon na dole kokpitu i trzeba było używać trybu poziomego. Chciałem się nie mieszać, ale organizacja ekranu NE w tym trybie wymaga komentarza.

1. Strony ekranu przeznaczone na mapę oraz informacje i klawisze

Motywacja
Nawigacja jest ważniejsza od informacji dodatkowych i klawiszy. Zwykle mamy kierownicę z lewej strony, więc ekran jest po naszej prawej. Na ekran patrzymy od lewej. Zatem, mapa powinna być z lewej. Klawisze naciskamy prawą ręką (nawet leworęczni nie dadzą rady naciskać prawą siedząc na miejscu kierowcy...). Jeśli klawisze byłyby z lewej, to byśmy naciskając je zasłaniali sobie ręką część ekranu. Zatem, klawisze po prawej. Informacja jest ważna, ale drugorzędna względem mapy. Zatem, informacja po prawej.

Wniosek
Mapa po lewej, informacja i klawisze po prawej.

2. Informacje

Motywacja
Dla prowadzenia samochodu ważny jest następny manewr (dwa manewry) i odległość do niego. Prędkość jest też bardzo ważna, ale o prędkości dowiadujemy się też z prędkościomierza. (Jeśli większość uważa, że odwrotnie, to nie mam nic przeciwko.)
Czasy i droga do celu są mniej ważne, to tylko informacja pomocnicza, na prowadzenie samochodu nie ma wpływu. Zatem niech będą na dole, w kolejności takiej, jak były dotąd.

Wniosek
Na górze po lewej następny manewr i odległość do niego, a po prawej prędkość. (Jeśli (...) odwrotnie, to odwrotnie.)
Na dole odległość i czas do celu, oraz czas przyjazdu.

3. Klawisze

Motywacja
Jeśli już się zdecydowaliśmy na klawisze po prawej, to ich położenie względem ekranu i względem siebie wzajemnie jest do ustalenia, według ważności i częstości naciskania - najczęstsze bliżej krawędzi ekranu (jak sądzę).

Wniosek
Wzajemne położenie klawiszy do ustalenia ze względu na relacje ich częstości używania.

4. Kompas i kierunek do celu

Mamy sporo miejsca, więc na górze może być kompas, a na dole, blisko odległości do celu, może być strzałka kierunku do celu.

5. Mapa

Uzyskaliśmy sporo dodatkowego miejsca na mapę. Obszar mapy ma teraz kształt zbliżony do kwadratu i nic go nie zaburza. Można korzystać zarówno z wysokości jak i z szerokości mapy.

6. Asystent pasa ruchu

Moim zdaniem, APR powinien być na górze mapy, bo to ważna i użyteczna informacja. Można zastosować szersze kreski. Wracam do sugestii, aby kolor czerwony był nieco rozjaśniony, teraz słabo go widać w połączeniu z białymi strzałkami. Obecnie stosujecie kolor #FF0000, a może zastosować np. #FF3232 ? (Zwróćcie uwagę, że w znaku ograniczenia prędkości używacie coś koło #D93830 i nikt ne ma wątpliwości, że to jest czerwony.)

7. Szkic

Szkic jest zrobiony nieporządnie, z pozostałościami po edycji, bez zaokrągleń narożników itd. Ale widać o co chodzi. Klawisze są wstawione również szkicowo, ważne jest tylko to, że jest ich sześć. W polach białych i jasnoszarych oczywiście powinno być widać mapę.

Zyskaliśmy pola zaznaczone jasnym szarym kolorem na powiększenie pola widzenia mapy.

Widok poziomy - wersja 1.jpg
Widok poziomy - wersja 1.jpg (86.91 KiB) Przeglądane 564 razy

8. Inna wersja dla manewru ze szkicem

Jeśli uważamy, że następny manewr i odległość do niego jest aż tak ważna, że musi być w lewym górnym rogu (a moim zdaniem nie musi), to niech tam się znajdzie, ale w małym polu w rogu, zasłaniającym małą część powierzchni części ekranu przeznaczonej na mapę. Wtedy prędkość może być z lewej strony prawej części ekranu i można ją powiększyć. Na prawo od prędkości można dać np. kierunek do celu i kompas.

Jednak wydaje mi się, że ruch sakadowy od środka mapy do miejsca, gdzie proponuję umieścić następny manewr, jest łatwy do zrobienia i nie zmęczy oka.

Widok poziomy - wersja 2.jpg
Widok poziomy - wersja 2.jpg (86.41 KiB) Przeglądane 564 razy

Mnie się bardziej podoba wersja poprzednia.

9. Porównanie z GM

GM ma w poziomie układ podobny do obecnego układu NE. Nic z tego nie wynika - każdy projektuje jak umie. Inne nawigacje mają jeszcze inaczej. Nie sądzę, aby Android Auto koniecznie wymuszało układ taki sam, jaki ma GM.

Co Wy na to?

Do drużyny NE: Oczywiście, zrobicie co zechcecie, ale jakoś nie pomijajcie tej propozycji i ją rozważcie.

Odpowiedz
Michal1983
Posty: 115
 Michal1983
(@Michal1983)
Estimable Member
Jednak nie po to jest tryb poziomy aby mapa była podłużna lub kwadratowa. W tym trybie mapa powinna być panoramiczna. Jeżeli ktoś chce inną niech zmieni ułożenie telefonu.
Odpowiedz
Strona 15 / 26
Udostępnij: