facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Testy NE 15.x.x

Strona 12 / 14

Michal1983
Posty: 136
(@michal1983)
Estimable Member

Dzisiaj mimo, że utrudnienia na moście Grota-Roweckiego trwały od rana nawigacja z uporem maniaka kierowała na blokadę prosto na most.

Odpowiedz
4 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

@michal1983 

Niestety od jakiegoś czasu obserwuję pogorszenie się jakości pokazywania i uwzględniania w nawigacji aktualnego stanu ruchu. Miałem kilka sytuacji gdzie NE informaował o zatorach które już od dłuższego czasu nie istaniały (co najmniej od kilkudziesięciu minut) i odwrotnie, zatory już były a NE ich nie widział. Ostastnio wjechałem przez to w zator na A4. Gdy startowałem z Legnicy wytyczyło mi przez A4 normalny czas, a utknąłem za Kostomłotami.

Odpowiedz
psur
 psur
(@psur)

Trusted Member
Posty: 45

@pawelll To niestety efekty zbyt małej liczby użytkowników

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

@psur 

NE nie kupuje danych od Google albo innych? 

Jeśli nie to jest to niestety równia pochyła.

Odpowiedz
psur
 psur
(@psur)

Trusted Member
Posty: 45

@pawelll Myślę, że nie ma takiego przekazywania danych - chyba każda aplikacja ma swoje.

Odpowiedz
Michal1983
Posty: 136
(@michal1983)
Estimable Member

6 minut działania i aplikacja w wersji 15.10 została zakończona z powodu przegrzania telefonu. 😐 Nie da się z tego korzystać.

Odpowiedz
3 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

@michal1983 

U mnie działa 🙂

Odpowiedz
RoboD
(@robod)

Active Member
Posty: 4

U mnie działa w zasadzie ok, ale jeśli na telefon świeci akurat słońce, komunikat przegrzewania pojawia się po jakimś czasie zawsze. Nie mówiąc już o sytuacji kiedy podłączone jest ładowanie.

Odpowiedz
psur
 psur
(@psur)

Trusted Member
Posty: 45

@michal1983 Aż tak skrajnie nie mam, ale rzeczywiście od czasów nowej mapy urządzenie mocno się grzeje i w upały to jest kłopot.

Odpowiedz
tomasz.zbronski
Posty: 19
(@tomasz-zbronski)
Eminent Member

Do ideału brakuje mi, a piszę o tym ponieważ myślę, że spokojnie do zrobienia. Głównie chodzi o AA:

  • pomysł ze stacjami, które się wyświetlają super. Sprawdzone na trasie do Kraków - Gdańsk - Kraków. Co bardzo mi się podoba stacje są pokazywane po trasie jazdy + można ustawić wyświetlanie tylko wybranych. W Sygic stacje się wyświetlają, ale nigdy nie wiesz czy po swojej stronie. Gdyby tylko jeszcze wprowadzić do AA, nie musi być możliwości "integracji" wystarczy tylko informacja na ekranie
  • u mnie telefon grzał się gdy używałem uchwytu z ładowarką indukcyjną. W zwykłym uchwycie jest ok
  • Przywróćcie proszę na miłość boską możliwość edycji, które POI mają się wyświetlać, bo to mnie wkurza najbardziej jak na ekranie mam 100 restauracji
  • trasy: aby można je planować tak jak na telefonie + omijanie promów + czasami nie pojawiają się wszystkie strzałki asystenta pasa ruchu(puste pole) - np. ul. Jasnogórska Kraków

Prosiłbym, aby ktoś z firmy odniósł się do tego.

Dziękuję 

Odpowiedz
3 Odpowiedzi
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

@tomasz-zbronski, odpowiadając:
1. Jak wspomniałam w innym wątku - wersja na AA zakładająca samo wyświetlanie informacji (bez dodawania do trasy) jest możliwa, prawdopodobnie zaplanujemy prace nad tym po ukończeniu obecnych prac nad nowym ekranem głównym w wersji mobilnej. 
2. Odnośnie ładowania na indukcji - to dosyć popularne zjawisko, że telefon grzeje się bardziej ładując go w tym trybie, szczególnie jak uchwyt jest na słońcu.
3. Edycja wyświetlanych kategorii POI - analogicznie jak w punkcie 1. 
4. AA na chwilę obecną nie umożliwia takiego poziomu zaawansowania planowania tras jak ma to miejsce w wersji mobilnej, nie planujemy też na razie opcji omijania promów. Niemniej jednak, nie mówimy że w przyszłości się to nie uda 🙂 
Odnośnie asystenta pasa ruchu - może być tak, że np. na drodze ekspresowej mamy dwa pasy ruchu w jednym kierunku i przed zjazdem pojawia się trzeci pas do zjazdu - wtedy pola do jazdy na wprost na APR będą puste, a pole z pasem do zjazdu będzie mieć stosowną ikonę manewru (będzie to odwzorowanie znaków poziomych, strzałek kierunkowych narysowanych na drodze).

Odpowiedz
tomasz.zbronski
(@tomasz-zbronski)

Eminent Member
Posty: 19

@aga-ne Bardzo dziękuję

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

@aga-ne 

Witamy po dłuższej nieobecności. 🙂

A ja przypomnę się ze zgłaszaną opcją zmiany wyświetlania odległości/czasu dojazdu do punktu pośredniego lub docelowego.

Ostatnio TT trochę testowałem - tam znowu jest na sztywno punkt docelowy 🙂

Możliwość zmiany byłaby plusem w stosunku do konkurencji, podobnie jak prędkość średnia na odcinkowym pomiarze. Za to duży plus.

Odpowiedz
muddy
Posty: 9
(@muddy)
Active Member

Wersja 15.11.0(m), ale też wcześniejsze: od czasu do czasu (~raz w tygodniu, a jeżdżę codziennie tam i z powrotem do pracy) w trybie AA aplikacja po starcie twierdzi że "Brak sygnału GPS" i w zasadzie nie da się już nic zrobić. Gdy uruchamiam w tym czasie mapy Google albo dowolną inną nawigację - pokazują bieżącą pozycję. W NaviExpert kropka jest szara na pozycji startowej i każda próba wybrania celu podróży kończy się komunikatem "Brak sygnału GPS". Podejrzewam, że wystarczyłoby aplikację zrestartować, ale... w AA nie ma takiej możliwości: interfejs ani systemu, ani aplikacja nie daje opcji zamknięcia aplikacji.

Czy da się coś z tym zrobić...?

Odpowiedz
2 Odpowiedzi
mciesi
(@mciesi)

Active Member
Posty: 12

@muddy W moim przypadku pomaga uruchomienie aplikacji NE na telefonie tak, żeby pokazał się ekran "aplikacja uruchomiona na AA". Wtedy można wyłączyć ekran telefonu a NE już nie ma problemu z lokalizacją.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

@muddy badamy obecnie jeden błąd, który dotyczy sytuacji podobnej jak w Twoim opisie. Gdy wersja z poprawką pojawi się w Sklepie, dam Ci znać - mam nadzieję, że rozwiąże problem 🙂

Odpowiedz
lchmiel
Posty: 147
(@lchmiel)
Estimable Member

Przede wszystkim, serdecznie witam Aga NE z powrotem!

Cieszy mnie, że są prace nad wersją mobilną. Rzadko używam, ale czasem tak.

W wersji na AA bardzo brak mi zgłaszania zdarzeń (kontrola drogowa, wypadek) na przeciwnym kierunku. Przełączanie się na wersję na telefon trwa tyle, że na zgłoszenie jest za późno.

Przy okazji: czy na pewno jako miejsce zdarzenia (kontroli, wypadku itp.) przyjmuje się miejsce, w którym kliknięto ikonę "Zgłoś"? Czy przypadkiem nie jest to miejsce, w którym kliknięto rodzaj zgłoszenia? Ten temat już był poruszany dawno. Wtedy NE napisał, że to jest miejsce pierwszego kliknięcia, czyli w ikonę "Zgłoś". Bardzo byłbym za tą wersją, ale mam wątpliwości. Ikona zgłoszonej kontroli jest wstawiana na mapie raczej w miejscu, gdzie kliknąłem "Kontrola".

W obu wersjach przydałaby się jeszcze funkcja łatwej korekcji ograniczeń prędkości. Trudna i stara sprawa.

Co do przegrzewania i ładowania - na co dzień używam uchwytu z ładowaniem indukcyjnym, ale zwykle ono nie wystarcza do utrzymania stałego poziomu naładowania. Dlatego w drugim gniazdku zasilającym mam krótki kabelek, który podłączam do gniazda USB telefonu na dłuższych trasach. Telefon przestaje korzystać z ładowania indukcyjnego, nadal dostępnego, a przez kabel ładuje się nieco szybciej. Nie jet to idealne, ale pozwala przeżyć z jednym uchwytem. Jeśli i to nie wystarcza, to odłączam zasilanie uchwytu (co skutkuje tym, że telefonu nie da się wyjąć, więc jest sporo zabawy z przełączaniem tych kabli).

Uchwyt jest blisko kratek klimatyzacji, na które nakleiłem dodatkowe owiewki kierujące powietrze na telefon. Grzanie znikło, a telefon jest wprost lodowaty (to też nie najlepiej, ale trudno).

Odpowiedz
4 Odpowiedzi
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

@lchmiel dzięki za powitanie, dobrze być z powrotem 🙂

Co do zgłaszania kierunkowości - AA obecnie mocno takie rozwiązanie ogranicza, jak będzie to możliwe - pewnie będziemy chcieli i na AA to wdrożyć 🙂

A co do miejsca zgłaszania kontroli: to co widzisz w aplikacji po dodaniu zgłoszenia to nie jest ten sam warning który pojawia się innym użytkownikom. Po zgłoszeniu nam np. wypadku, informacja ta jest wysyłana do systemu - i do pozostałych użytkowników na mapę trafi po np. minucie. Ale żeby użytkownik który zgłosił, miał potwierdzenie, że akcja się wykonała, to w samej aplikacji rysowana jest ikonka zgłoszenia na mapie od razu po zamknięciu dialogu zgłoszenia. Więc pozycje gdzie narysujemy ikonkę dla osoby zgłaszającej, a gdzie faktycznie to zgłoszenie zostanie umiejscowione na mapie mogą się trochę różnić.

Odpowiedz
psur
 psur
(@psur)

Trusted Member
Posty: 45

@aga-ne A mam pytanie odnośnie tej kierunkowości - jak to działa? Czy to chodzi o to, że jak jadę autostradę i widzę coś na przeciwnym kierunku to zgłaszam? Czy raczej to dotyczy tylko mojej drogi, a kierunkowość oznacza, że ostrzeżenie jest tylko podczas jazdy w przeciwnym kierunku?

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

@psur W przypadku dróg jednojezdniowych, nie ma znaczenia kierunek zgłoszenia (np. nawet gdy kontrola policji stoi po jednej stronie drogi, uznajemy że nie ma to znaczenia, bo mogą zatrzymać także pojazd jadący z przeciwnego kierunku). Na takim typie dróg ostrzeżenie pokazujemy jadącym z obu stron.

Natomiast na drogach dwujezdniowych faktycznie określenie kierunkowości zgłoszenia ma znaczenie. Gdy jadąc np. po autostradzie zgłosimy wypadek w przeciwnym kierunku, zostanie on umiejscowiony na tej samej wysokości, ale na przeciwległej jezdni. Wszyscy zobaczą grafikę kontroli policji na mapie w tym miejscu, ale jedynie jadącym w tym konkretnym kierunku pojawi się belka z ostrzeżeniem graficznym z prośbą o potwierdzenie oraz komunikat dźwiękowy.  

Na chwile obecną o kierunek zgłoszenia pytamy zawsze, ale docelowo chcemy poprawić ten mechanizm, aby pytanie to zadawać jedynie w momencie, gdy ten kierunek faktycznie ma znaczenie, czyli na drogach dwujezdniowych, oddzielonych pasem ruchu.

Odpowiedz
Michal1983
(@michal1983)

Estimable Member
Posty: 136

@aga-ne Ciekawym przypadkiem przy zgłaszaniu są trasy jak np. Most Grota-Roweckiego gdzie są po dwie jezdnie w dwóch kierunkach i dokładne zgłoszenie możliwe jest tylko gdy znajduje się na odpowiedniej jezdni.

Odpowiedz
Strona 12 / 14
Udostępnij: