Zastanawiam się, czy te dane nie są podawane do NE przez środowisko testowe alfy. Chyba NE nie wie nic o tym, co jest poza telefonem.
Drodzy NE, jakich danych potrzebujecie?
Co do moich jazd, to Wwa - Gdynia - Wwa przebiegła bez zakłóceń.
Zastanawiam się, czy te dane nie są podawane do NE przez środowisko testowe alfy. Chyba NE nie wie nic o tym, co jest poza telefonem.
Drodzy NE, jakich danych potrzebujecie?
Co do moich jazd, to Wwa - Gdynia - Wwa przebiegła bez zakłóceń.
pawelll napisał(a):
- przy odbieraniu rozmowy telefonicznej "wyleciała" mi dwa razy trasa- ale NE na AA dalej działał
- w trakcie rozmowy telefonicznej ekran kilka razy się "zamroził" mapa się nie przesuwała. Być może był to problem związany z dostępnością sieci w tych lokalizacjach.
pawelll napisał(a):
"Zamrażanie" ekranu wygląda dwojako:
- mapa przestaje się przesuwać, za to ikonka (strzałka) samochodu jedzie to trasie (i wyjeżdza poza ekran). Dotknięcie ekranu odmraża mapę, strzałak wraca na swoje miejsce po czym sytuacja się powtarza. Dane na panelach nawigacyjne zmieniają się poprawnie. Skasowanie trasy i ponowne wytyczenie poprawia sytuację.
- wszystko zatrzymuje się całkowicie. Pomaga tylko całkowite wyłączenie AA i NE
Obserwowaliśmy taki problem we wcześniejszych wersjach, czy u Ciebie odtworzył się w najnowszej, 13.2.0? Ponieważ w tej wersji jest poprawka, która u nas naprawiła ten problem. Jeżeli ponownie odtworzy Ci się w najnowszej wersji, wyślij proszę raport błędu z ekranu aplikacji mobilnej i daj mi znać na priv jaki masz mail w apce oraz kiedy wysłałeś raport - ułatwi nam to namierzenie przyczyny problemu.
pawelll napisał(a):
- możliwość "przejęcia" na AA trasy ustawionej i rozpoczętej wcześniej na telefonie (tak np. jest w Waze i GM)
Niestety nie jest to proste - dumaliśmy nad tym w zespole i takie rozwiązanie generuje dużo innych problemów. Już teraz podpięcie się do AA mając wytyczoną trasę w aplikacji mobilnej generuje problemy, więc w kolejnej wersji nie będzie można już w ten sposób wytyczać trasy - w tym momencie trasa wytyczona na mobilce będzie zamykana, będzie trzeba wytyczyć ponownie z często używanych na AA. W kolejnych wersjach - planujemy pokombinować z jakąś opcją "Kontynuuj trasę" wyświetlaną na ekranie AA w takim scenariuszu.
Tutaj też dopowiem, że Google i Waze (ze względu na to, że należy do Googla) korzystają z innej biblioteki budowania aplikacji na AA, do której inni producenci nie mają dostępu. Co za tym idzie - niestety GM i Waze mogą dużo więcej niż reszta nawigacji na AA.
lchmiel napisał(a):
strzałka do celu jednak nie jest widoczna na AA, tylko na telefonie .
lchmiel, niestety strzałka kierunku do celu na AA to jeszcze pieśń przyszłości 😛
don_browarro napisał(a):
- po wyznaczeniu trasy w czarnym okienku cały czas wyświetlany jest spinner, a mapa z trasą jest w oddaleniu z pozycją auta na środku. Przechodzi w normalny tryb nawigacji dopiero po przejechanych ok. 100 metrach. Działo się tak za każdym razem, gdy zaczynałem jazdę
don_browarro napisał(a):
Wczoraj miałem 2 jazdy i problem ze spinnerem znowu pojawil sie za kazdym razem. Wyjezdzalem z osiedli, trasa byla wyznaczona od drogi przyleglej do osiedla.
Taka sytuacja jest możliwa jeżeli:
-np. wyjeżdżasz z parkingu podziemnego i lokalizacja wariuje,
-jesteś poza trasą (np. znajdujesz się poza drogą, albo zjechałeś z trasy i aplikacja jeszcze nie wytyczyła nowej).
Czy mógł być to któryś z tych scenariuszy? Jak nie to daj znać i wyślij raport błędu gdy się powtórzy (i daj mi znać, żebyśmy wiedzieli czego szukać) - bo nie złapaliśmy wcześniej takiego błędu.
don_browarro napisał(a):
- po zakończeniu trasy ekran przechodzi w widok z autem na środku i dużym oddaleniem - jest to w praktyce nieużywalne, nie można w tym momencie również przybliżyć mapy. Fajnie by było,gdyby była możliwość jazdy bez trasy, ale z widokiem jak podczas nawigacji
Nie do końca rozumiem co masz na myśli. W momencie gdy dojeżdżamy do celu nic z mapą się nie powinno zmienić, jedynie w oknie manewrów pojawia się napis "Jesteś u celu". Gdy wybierzesz "Zakończ" wracasz na ekran główny z często używanymi i pozycją umieszczoną po prawej stronie ekranu, jak na załączonym screenie. Dodatkowo - mapa powinna być jak najbardziej przesuwalna i skalowalna w tym widoku. Jeżeli gesty w tym momencie Ci nie działają (czyli przesuwanie mapy, przyciski + i -) wyślij po próbie wykonania gestu raport błędu i daj znać.
don_browarro napisał(a):
- przydałoby się wyznaczanie trasy do Ulubionych, a nie tylko często używanych
Tak, ulubione są też na tej liście, wiadomo, ale szukanie może być upierdliwe. Mamy to z tyłu głowy.
pawelll napisał(a):
Problemem dotyczącym całego środowiska Androida jest spójność. W przypadku AA jest to przede wszystkim:
- model telefonu, system
- rodzaj połączenia z AA (USB, WiFi)
- sam AA (problemy się pojawiają, aczkolwiek od ok. półtora roku jest juz raczej stabilnie)
- model samochodu i jego infotimentu.
Każdy z tych elementów może wprowadzać dodatkowe problemy- niestety w Octavii 4 stabilność MIBa jest taka sobie. Stąd np. problemy z dźwiękiem o których pisałem przypisuję raczej do AA i samochodu niż do NE.
Może załoga NE da jakieś wytyczne czy i jakie informacje o "środowisku testowym" u każdego z testujących byłyby pomocne?
Pawelll, elegancko przedstawiłeś złożoność aspektów technicznych które mogą mieć wpływ na działanie apek 🙂 Uszczegóławiając jeszcze model tzw. infotainment'u, są różne typy - takie, w których ekrany są dotykowe i niedotykowe (sterowanie jest przez joystick); dodatkowo, z niektórych dotykowych można korzystać podczas jazdy, a z niektórych tylko w trakcie postoju.
Generalnie, jeszcze do momentu udostępnienia wersji Wam testowaliśmy wszystko wyłącznie na naszej flocie, więc posiadaliśmy wszelkie informacje o systemie na którym apka działa; w najbliższej wersji będziemy już próbować wyciągać dane z AA - czyli dane o wersji AA, urządzeniu, etc.; dane które możemy wyciągnąć różnią się także w zależności od wersji AA jaką macie, może być też ograniczana przez producenta samochodu.
Co do testów na naszej wewnętrznej flocie:
-nie zaobserwowaliśmy różnic w działaniu wersji po USB/po WiFi,
-nie zaobserwowaliśmy różnic w działaniu wersji przy AA obsługiwanym z poziomu dotykowego ekranu a z joysticka (oprócz oczywistych, które wynikają z charakterystyki tych różnych rozwiązań),
-zaobserwowaliśmy różnice w zarządzeniu dźwiękiem pomiędzy producentami samochodów (w scenariuszu dźwięki z nawigacji + radio w tle): niektórzy producenci rzucają radio i dźwięki z nawigacji z AA jednym kanałem (czyli ściszając jedno ściszamy i drugie), inni rozdzielają te dwa kanały i możemy nimi odrębnie zarządzać,
-nie testowaliśmy NE w aucie które ma dotykowy ekran który jest blokowany w trakcie jazdy - więc jeżeli ktoś z Was ma taki, dajcie znać 🙂
Gdy od kolejnej wersji spróbujemy wyciągać dane o wersji AA będziemy diagnozować, czy pomiędzy wersjami też pojawiają się różnice w obsłudze NE. Niemniej jednak, na chwilę obecną w przypadku opisywanych przez Was problemów nie potrzebujemy dodatkowych informacji o samochodzie etc., najwięcej dają nam raporty błędów w takich sytuacjach 🙂
Heh, rozpisałam się trochę
Jak tylko pojawią się błędy wyślę raport (jeden zdaje się wysłałem, mailo na priv). Mam zainstalowaną 13.2, była też zwykła wersja (niezalogowany) teraz ja odinstalowałem.
Aga NE napisał(a):
pawelll napisał(a):
- możliwość "przejęcia" na AA trasy ustawionej i rozpoczętej wcześniej na telefonie (tak np. jest w Waze i GM)
Niestety nie jest to proste - dumaliśmy nad tym w zespole i takie rozwiązanie generuje dużo innych problemów. Już teraz podpięcie się do AA mając wytyczoną trasę w aplikacji mobilnej generuje problemy, więc w kolejnej wersji nie będzie można już w ten sposób wytyczać trasy - w tym momencie trasa wytyczona na mobilce będzie zamykana, będzie trzeba wytyczyć ponownie z często
Jeszcze raz sprawdziłem jak jest teraz. Po wyszukaniu celu na telefonie i uruchomieniu trasy, podpinam telefon do samochodu. Na AA pojawia się już wytyczona trasa przesłonięta oknem wyboru "często używane". cel trasy jest pierwszy od góry. Oczywiście naciśnięcie wytycza trasę. Nie sprawdziłem czy jeśli ruszę (bez wyboru) okno wyboru zniknie i trasa będzie działać.
Pisałem o tym. Trasa będzie działać, ale nie będą działać takie funkcjonalności, jak np. zmiany skali. Trzeba też ręcznie przesunąć trasę na prawo, bo inaczej strzałka pojazdu pozostanie na środku. Będzie się dało jechać, ale kulawo.