facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
Testy alfa NaviExpe...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Testy alfa NaviExpert na Android Auto

Strona 30 / 39

Lucky21
Posty: 5
(@lucky21)
Active Member

U mnie straszne lagi w pozycjonowaniu GPS. Tak jakby pozycja odświeżana była co kilkanaście sekund. Znany problem ?

Odpowiedz
10 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Gdybyś sprecyzował co masz na myśli byłoby łatwiej.

Odpowiedz
Lucky21
(@lucky21)

Active Member
Posty: 5

Jadąc wytyczoną trasą kursor wksauzjacy pozycję pojazdu nie przesuwa sie plynnie. Tak jakby nawigacja nie widziała że auto się przemieszcza. Pozycja auts aktualizuje się dopiero po kilkunastu sekundach, gdzie auto jest już kilkastet metrów dalej. Świadomie kilkukrotnie zjechałem z wytyczonej trasy a nawigacja zauważa to dopiero po kilkunastu sekundach.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Co do zasady kursor (względem ekranu) stoi w miejscu, przesuwa się mapa.
Na pewno masz aktualną wersję (13.5)? Problemy z płynnością występowały u mnie w 13.1 i chyba w 13.2.
Teraz nikt już tego problemu ostatnio nie zgłaszał. Inne nawigacje działają OK?

Przy zjeżdzaniu z trasy to trochę inna sytuacja. Ze względu na potencajlne błędy map i pozycjonowania działa przez jakiś czas przyciąganie do trasy + jakaś zwłoka w rozpoczęciu wyznaczania nowej z nowego punktu poza trasą.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

Wczoraj miałem coś podobnego w Łodzi skręcając wcześniej w równoległą ulicę. Po kilkunastu sekundach wielokrotnie był komunikat o ponownym przeliczaniu trasy, co się stało dopiero po ok 800 m. Równoległa droga była odległa o około 100m.
Ewidentnie za mocno przyciąga do wyznaczonej trasy.

Odpowiedz
hardtmuth
(@hardtmuth)

Trusted Member
Posty: 74

U mnie z kolei GPS mocno wariował kilka dni temu. Odpaliłem GM i też było podobnie 100m błędu nawet. Reset telefonu pomógł, choć przez chwilę myślałem o awarii lub zmniejszeniu dokładności GPS po stronie dostawcy (USA).

Odpowiedz
Lucky21
(@lucky21)

Active Member
Posty: 5

Odinstalowałem i zainstalowałem ponownie najnowszą wersję. Zresetowałem telefon. Nie włączam aplikacji z pozycji telefonu. Telefon xiaomi mi10t podłączyłem kablem do usb w aucie. Auto pokazuje dostęp do android auto, klikam i jako ostatnio używana odpala się automatycznie alfa naviexperta. Klikam ostatnio wybierany cel podróży. Aplikacja wytycza trasę. Przez kilkadziesiąt sekund pozycja auta na mapie sie zmienia, odległość do najblizszego manewru maleje i następuje stan jakbym zatrzymał auto ( kursor przestaje die przemieszczać, odległość do manewru przestaje się zmieniać. Po kilkunastu sekundach kursor przeskakuję o dystans który przejechałem a odległość do manewru zmniejsza się o dystans który przejechałem. Taki mam statu na dzisiejszy poranek.

GM dziala bez zarzutu, waze i janosik również płynnie.
I teraz istotne naviexpert w telefonie ( bez podpiecia do usb ) na wersji alfa również działa poprawnie.

Odpowiedz
Michal1983
(@michal1983)

Estimable Member
Posty: 136

Jak miałem problem z odświeżaniem położenia to okazało się, że muszę jednak mieć uruchomioną aplikację w telefonie.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

@lucky21 Xiaomi lubią odcinać dostęp do lokalizacji w tle/przy zablokowanym ekranie. To może mieć wpływ na próbkowanie GPSa, przez co skokowe pozycje. Spróbuj następującego:

Oszczędzanie baterii (systemowe)
1. Wejdź w ustawienia telefonu
2. W ustawieniach wejdź w pozycję “Bateria i wydajność”
3. Na ekranie “Bateria i wydajność” upewnij się, czy “Oszczędzanie baterii” jest wyłączone, tj. czy suwak przy tym menu jest w pozycji wyłączonej

Oszczędzanie baterii MIUI
1. Wejdź w ustawienia telefonu
2. W ustawieniach wejdź w pozycję “Aplikacje”
3. Na ekranie “Aplikacje” wejdź w pozycję “Zarządzaj aplikacjami”
4. Na liście aplikacji wyszukaj i kliknij w pozycję NaviExpert
5. Jeśli w sekcji “Uprawnienia”, pozycja “Oszczędzanie energii“ ma podpis “Oszczędzanie baterii MIUI”, “Ogranicz aplikacje w tle” lub “Ogranicz aktywność w tle” - należy kliknąć w tę pozycję (screen)
6. Na ekranie Ustawień aplikacji NaviExpert w tle należy wybrać tryb “Bez ograniczeń”

Daj znać czy pomogło. Sprawdź też jak zachowuje się strzałka pozycji gdy masz odblokowany ekran + ekran aplikacji mobilnej (z informacją, że działa na AA) na pierwszym planie na telefonie.

Odpowiedz
Lucky21
(@lucky21)

Active Member
Posty: 5

Dzięki, pomogło 🙂

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

A z ciekawości, wystarczyła zmiana ustawień oszczędzania baterii, czy dopiero jazda z odblokowanym ekranem?

Odpowiedz
hardtmuth
Posty: 74
(@hardtmuth)
Trusted Member

Kolejne testy, nawigacja chodzi znośnie stabilnie :). Jeszcze można by ulepszyć czas startu.
Mam bardzo często czarny ekran. Nawigacja wyłączona, podłączam AA (inne auto Kia Proceed MY22) po kabelku, muzyka już gra, ale tło cały czas czarne. Wchodzenie w listę apek i klikanie NE nie przyśpiesza. Dotykanie wyświetlacza też. Widzę, że NE odżywa na AA jak odblokuję telefon. Wtedy jest zaraz ekran z mapą gotowy.

Druga sprawa to przyśpieszenie wyszukiwania głosowego i potem mielenie tego przez NE. W tej chwili od czasu jak głosowo podyktuje adres to mija naprawdę kupa czasu od skończenia całego procesu po stronie google. Niekiedy 20-30s zanim NE wyświetli adres. Muszę pochwalić, że podałem frazę głosowo - nazwę firmy i miasto i google podał adres, który NE prawidłowo wciągnął i dobrze prowadził! Super.

Odświeżanie mapy obserwowałem - raz chodzi płynnie, raz lekko poszarpuje (tj. nie mam skokowych zmian, przeskoki są płynne).

Przechodzenie na noc/dzień trwa chwilę, ale działa to dobrze.

Komunikaty lecą z odpowiednią głośnością. Jedynie brakuje mi zapamiętywania ustawień ostatnich dla typu komunikatów aktywnych. Chciałbym tylko ostrzeżenia, bez komunikatów prowadzenia. A tak co każdy start muszę klikać.

Odpowiedz
4 Odpowiedzi
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

Odnośnie tego czarnego ekranu - jaki masz telefon? Czy udało Ci się może w takiej sytuacji wysłać raport błędu z ekranu aplikacji mobilnej? Jeżeli nie - spróbuj wysłać raport gdy sytuacja się powtórzy i daj mi znać na priv kiedy ten raport wysłałeś + e-mail jaki masz w apce. W kolejnej wersji dodajemy obsługę błędów (sieciowych, etc.) - może dzięki temu wyeliminujemy problem, albo chociaż stosowny komunikat naprowadzi nas na źródło problemu.

Search - tak jak wspomniałam już wcześniej, szukamy sposobu na skrócenie czasu wyszukiwania.

Co do zapamiętywania ustawień dźwięku - zrobimy, ale na późniejszym etapie.

Odpowiedz
Mentos11
(@mentos11)

Eminent Member
Posty: 37

Czy da się dodać okno tekstowe przy wysyłaniu raportu błędu?
Łatwiej i szybciej byłoby opisać błąd i wysłać zgłoszenie?

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

Fajny pomysł, pomyślimy 🙂

Odpowiedz
Mentos11
(@mentos11)

Eminent Member
Posty: 37

Jeszcze mi wpadło do głowy że moze być link wysyłany na email tak jak przy zgłaszaniu remontów i dopiero wtedy wysyłamy opis z linkiem do NE

Odpowiedz
marcin_urs
Posty: 2
(@marcin_urs)
New Member

U mnie błąd jest gdy po wybraniu trasy próbuje ją zakończyć poprzez nacisknięcie przycisku "zakończ" a potem naciskam przycisk na joysticku "cofnij" (zaznaczony na zdjęciu), kręci sie kółeczko i nic nie da się już zronbić. Naciśnięcie podczas trasy przycisku na joysticku "cofnij" wraca do wyboru ulubionych, ale trasa cały czas jest aktywna.
TELEFON SAMSUNG S10E ANDROID 12. AUTO RENAULT SCENIC XMOD 2014r.

Odpowiedz
3 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

A w innych nawigacjach (GM, Waze, AmiGO) to działa?

Odpowiedz
marcin_urs
(@marcin_urs)

New Member
Posty: 2

W innych navigacjach naciśnicie przycisku "wstecz" powoduje przejście kursora w zaznaczony na zdjęciu sektor. W NE przy wybrynej trasie powoduje błąd.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

Dzięki, przyjrzymy się temu.

Odpowiedz
macro
Posty: 24
(@macro)
Eminent Member

Witajcie,
Poniżej moje uwagi po dwudniowych testach na R-Link'u Renault + Samsung S9.
Błędy:
- pierwsze uruchomienie i od razu crash, wysłałem raport 12.06 około 13.20, po odłączeniu USB i ponownym połączeniu wszystko zaczęło działać,
- drugi crash dzisiaj około 15.05, widoczny tylko na smartfonie, na AA czarny ekran, prawidłowe działanie wróciło dopiero po całkowitym resecie R-Link'a w samochodzie (power naciśnięty długo),

Interfejs:
- ogólnie ładny i płynny,
- brak wyświetlania ikonki najbliższego manewru na konsoli zegarów (pisał o tym @pawelll),
- przejście z trybu dzień na noc i odwrotnie wygląda trochę dziwnie, jakby przez 2-3 sekundy rysowały się kolejne warstwy mapy,
- brakuje mi wskazania aktualnego ograniczenia prędkości, najlepiej gdzieś po lewej stronie ekranu,
- planowanie głosowe działa dobrze i moim zdaniem szybko,

Działanie:
- Podczas jazdy miałem problemy z ustaleniem dokładnej pozycji (miasto, pochmurna pogoda, smartfon na półeczce głęboko pod radiem). Aplikacja prawdopodobnie nie wykorzystuje modułu GPS wbudowanego w samochodzie, który ma antenę zewnętrzną i dużo większą dokładność dzięki temu (ponoć da się ten moduł GPS wykorzystać na AA i GM i Waze to robią). Jeśli zjadę z zaplanowanej trasy na drogę biegnącą równolegle ok. 30-50m od niej, to aplikacja cały czas trzyma się tej zaplanowanej.
- w tunelu nawigacja nie działa (samochód na mapie stoi przed tunelem), apka mogłaby czerpać dane o aktualnej prędkości z samochodu (ponoć się tak da),
- ostrzeżenia są za późno, np. usłuszałem "za 50m fotoradar" w momencie, kiedy mijałem ten radar,

Na razie tyle z mojej strony.
Ogólnie fajna inicjatywa z tym testem. Używałem NE od 2010 albo nawet wcześniej, ale przez ostatnie ponad 2 lata jeżdże na GM i Waze, bo przesiadłem się na auto z AA. Teraz jest szansa powrotu.

Odpowiedz
5 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Co do GPS z samochodu. Chciałoby się żeby tak było ale jednak raczej chyba Google też z tego nie korzysta. Potestuję ale wydaje mi się że w Waze miałem problemy z opozycja gdy nie wyjąłem telefonu z kieszeni marynarki.

Odpowiedz
macro
(@macro)

Eminent Member
Posty: 24

Nie wiem czy to dobre źródło wiedzy, ale znalazłem taką informację tutaj: https://www.reddit.com/r/AndroidAuto/comments/a24arp/how_do_i_tell_if_aa_gmaps_is_using_a_head_units/

Fragment:

There are a number of AA headunits which do not have internal navigation, but do have a GPS receiver. That's for use by Maps when connected via AA. Waze apparently does not yet support that, though.

Here's a couple of references to the capability:

Location and speed input comes entirely from the car. The phone's GPS powers down, and Android Auto uses the car's on-board GPS (when available), wheel speed, and compass sensors. This not only saves power on the phone, but it's much more accurate. The car can get better GPS reception when it's there, and when it isn't—like in a tunnel—the wheel speed can still tell Android Auto how fast it's going in that tunnel. With Android Auto, your location dot won't just die at the start of the tunnel when you lose GPS. - https://arstechnica.com/cars/2015/07/android-auto-review-a-beautiful-but-beta-alternative-to-awful-oem-solutions/2/

Android Auto will use all sources (Car GPS - if available, phone GPS, phone network location) and will use and aggregate of this, however CAR GPS will be the one with more weight compared to the other sources. - https://productforums.google.com/forum/#!topic/android-auto/MkX_v2b28Iw

Są nawet odnośniki do forum Google więc może jednak?

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Prosty test z wyłączeniem lokalizacji w telefonie skończył się tak:

Być może nie jest to takie proste i AA może pobierać dane z GPS samochodowego ale np. tytlko wtedy kiedy ten z telefonu działą ale nie daje poprawnych danych?

Odpowiedz
macro
(@macro)

Eminent Member
Posty: 24

Nie znam szczegółów, ale ten artykuł mówi wprost, że jest możliwość użycia GPS wbudowanego w samochodzie: https://arstechnica.com/cars/2015/07/android-auto-review-a-beautiful-but-beta-alternative-to-awful-oem-solutions/2/)

"Besides the obvious input, audio, and video communication, there are a lot of behind-the-scenes transactions happening between the phone and the car. Location and speed input comes entirely from the car. The phone's GPS powers down, and Android Auto uses the car's on-board GPS (when available), wheel speed, and compass sensors. This not only saves power on the phone, but it's much more accurate. The car can get better GPS reception when it's there, and when it isn't—like in a tunnel—the wheel speed can still tell Android Auto how fast it's going in that tunnel. With Android Auto, your location dot won't just die at the start of the tunnel when you lose GPS.

I jeszcze jednoznaczne info od człowieka z Google ( https://support.google.com/androidauto/forum/AAAA6SY52nITiLDFlqDTcA/?hl=en&gpf=%23!msg%2Fandroid-auto%2FTiLDFlqDTcA%2FgvFPCCW9BgAJ&msgid=gvFPCCW9BgAJ): "AA currently uses something called the Fused Location Provider API (part of Google Play Services) that combines available network and GPS location info, include that of an in-car navigation system if plugged into a compatible car unit."

Moje dotychczasowe doświadczenia są takie, że podczas jazdy zawsze trzymam telefon na półce pod przednią konsolą (tam mam port USB i 20cm kabelek) i tam zasięg GPS jest słaby. Jednak jadąc z GM i Waze z AA pozycjonowanie jest bez zarzutu. Na innych nawigacjach z AA jest różnie. Testowałem Sygic, TomTom, Ami GO i parę innych. Niektórych w ogóle nie dało się używać, bo mapa kręci się w kółko nawet jak stoję w miejscu.

Co do Twojego testu, to może być tak, że wyłączenie lokalizacji w smartfonie wyłącza dostęp do lokalizacji całkowicie, czyli jest to nie tyle wyłączenie modułu GPS w smartfonie, ale wyłączenie usługi lokalizacji bez względu na źródło danych (moduł wbudowany czy zewnętrzny oraz lokalizacja z sieci operatora).

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

Dzięki, sprawdzimy raporty błędów.

Odnośnie manewrów na konsoli zegarów - już nie wiem, czy pisałam o tym, czy nie - ale zostawiamy to na późniejszy etap. Teraz w najbliższym planie jest ograniczenie prędkości oraz zgłaszanie ostrzeżeń.

Odnośnie pozycji GPS - wykorzystanie pozycji z samochodu jest możliwe, jednak nie każdy pojazd udostępnia takie dane (głównie nowsze pojazdy). Nie mamy też dostępu do tych danych bez zgody użytkownika. Nie mówimy, że nie będziemy z tych danych korzystać - ale w panach rozwoju na najbliższe miesiące nie jest to priorytet. Planujemy natomiast wprowadzić usprawnienia w zakresie lokalizowania pozycji w najbliższe wakacje, więc wtedy jakość pozycjonowania na telefonie/AA powinna być lepsza.

Odpowiedz
hardtmuth
Posty: 74
(@hardtmuth)
Trusted Member

W moim przypadku wersja alfa jest bardzo do używania. Już nie wracam w ogóle do GM.
Do czynności, którą musiałem przetrawić to, wybudzam telefon po podłączeniu do AA (odblokowuję telefon). Przeważnie wstaje pięknie.

Odpowiedz
2 Odpowiedzi
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

Niestety, powrót do GM jest czasem konieczny.
Dzisiaj na urlopie w Maniowych odpaliłem NE i minutę mi kręcił kółko szukając trasy do poblizkich Kluszkowców. Internet tu dostępny w sieci Plus to tylko 3G.
Potem odpaliłem Automapę na AA. Ponieważ ta apka ma mapę off-line to trasa znaleziona szybko ale równie szybko się zawiesiła. Dla mnie Automapa na AA to nadal wersja alfa, nie do użycia. Na końcu GM beż żadnego problemu.
Naviexpert mógłby mieć opcję aby pobrać mapę off-line tylko w małym promieniu od miejsca startu aby móc chociaż ruszyć.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Popieram opinię (i pomysł) z ostatniego zdania. Ostatnio miałem problem, żeby wyjechać (oczywiście we właściwym kierunku) z miejsca z b. słabym zasięgiem. Nawet GM nie dawał rady. Musiałem włączyć Navigatora (offline).

Odpowiedz
Strona 30 / 39
Udostępnij: