facebook
naviexpert

NaviExpert

Pobierz i testuj za darmo!

Pobierz pobierz
Testy alfa NaviExpe...
 
Powiadomienia
Wyczyść wszystko

Testy alfa NaviExpert na Android Auto

Strona 26 / 39

MarkusD
Posty: 50
(@markusd)
Trusted Member

Dzisiaj zwróciłem uwagę na okno podpowiedzi o manewrach, więc na dwóch skrzyżowaniach stałem a na ekranie informacja za 20m skręt w prawo, po chwili stania zmieniło się na 10m dodam że stałem na samej linii wręcz już na skrzyżowaniu...
Zjazd z Autostrady A1 na DTŚ w Gliwicach, jechałem od strony Bytomia, pokazywał za 900m razem z informacją o zajęciu odpowieniego pasa a ja go już mijałem, faktem jest że jest to zjazd specyficzny ponieważ ciągnie się wzdłuż Autostrady może z 2km.
Cóż rzeczywiście do poprawy wcześniej nie zwracałem uwagi generalnie jeżdżę po stałych trasach.

Odpowiedz
10 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

pierwsza uwaga to kwestia dokładności pozycjonowania, "ziarna" komunikatu (nie ma informacji np. co jeden metr).
Druga sprawa jest ważniejsza i szersza. Generalnie jest chyba tak, że jako odległość do manewru jest przyjmowany dystans do osi skrzyżowania. Na normalnych drogach to jest OK. Ale na A i S chyba lepszym rozwiązaniem byłoby wyznaczanie jej do początku pasa zjazdowego. Na większości węzłów można ogarnąć sytuację w tej wersji która jest, zazwyczaj pas zjazdowy zaczyna się stosunkowo blisko zjazdu.
Problem jest w rejonie śląskiego rejony GDDKiA, tam jest praktyka robienia odddzielonych pasów zjazdowych na 1-3 km przed zjazdem.

Odpowiedz
MarkusD
(@markusd)

Trusted Member
Posty: 50

No dobrze, jeżdżę na NaviExpert od lat od trzech lat na IPhone i CarPlay również na wersji testowej i takich problemów nie ma, informacja o zajęciu odpowiedniego pasa jest dużo wcześniej, nie zdażyło mi się nigdy aby informacja pokazała się za zjazdem i to sporo za zjazdem... a polecenie jak jest możliwość to zawróć Na Autostradzie! to zdażyło mi się pierwszy raz, dzisiaj przeloguję się na IPhona i sprawdzę czy również będzie propozycja zawrócenia na Autostradzie, bo teraz nasuwa się pytanie czy wytyczanie trasy i informacja są takie same dla wersji aaBeta, ze sklepu Play, na IOS bo może są jednak różnice.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Po dzisiejszych jazdach po A4 i A1 uzupełnienie. Zwróciłem uwagę na działanie NE przy zjazdach. Okno nawigacyjne pokazuje odległość do zjazdu rozumianego jako ostateczne rozdzielenie pasów ostrogą barierek. Testowane na dwóch zjazdach. Asystent pokazuje manewr na ok.1.5km przed zjazdem.
Jak to działa na śląskich wydzielonych pasach zjazdowych nie pamiętam, ale wiem że zawsze mam tam jakiś problem - na każdej nawigacji której używałem. Być może będę w Katowicach w przyszłym tygodniu to zwrócę uwagę.

Odpowiedz
MarkusD
(@markusd)

Trusted Member
Posty: 50

Sprawdzone na IOS wersja NaviExpert z TestFlight działa prawidłowo bez cyrków ze zjazdem i zawracaniem na Autostradzie A1

Odpowiedz
MarkusD
(@markusd)

Trusted Member
Posty: 50

Tutaj wcześniejszy zrzut..
Podpowiedz o zjeździe zgodna z tym co na drodze…

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Wytyczyłem tę samą zawrotkę u siebie. Oczywiście wersja alfa na AA

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Pytanie czy i jaki wpływ na zamieszanie ma zaznaczony tam remont i przekierowania pasów. W każdym razie wg mnie to incydentalny proplem błędu/niejednoznaczności w danych mapy a nie problem np. algorytmów.

Odpowiedz
MarkusD
(@markusd)

Trusted Member
Posty: 50

Pokazałem że Beta na IOS, działa inaczej, sprawniej niż Beta na Android, moim zdaniem algorytmy się różnią.
Nie jest to pojedyńcza sprawa, niestety jak jadę nie mam możliwości robienia skanów, jedynie jak jadę do pracy z kimś…

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Pokazałeś jednostkową trasę z błędem, ja pokazałem taką samą zawrotkę bez błędu. Nie sądzę żeby to był problem algorytmu, jeśli już to błąd w danych mapy (może już usunięty po Twoim wpisie?).

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

Na tym segmencie wprowadzaliśmy korekty na mapie po wcześniejszym zgłoszeniu od użytkownika. Algorytm wytyczania tras & dane mapowe są te same dla Android i iOS, był to po prostu błąd na mapie, tak jak mówi pawelll.

Odpowiedz
Tasosx2014
Posty: 26
(@tasosx2014)
Eminent Member

Witam, mam problem AA, wszystko ok oprócz tego, że wskaźnik pozycji pojazdu skacze po mapie jak żaba. Nie ma płynności podczas jady.
Co ok 40s przeskakuje mi pozycja na mapie.
Na wersji nie pod AA wszystko jest dobrze.

Odpowiedz
9 Odpowiedzi
Michal1983
(@michal1983)

Estimable Member
Posty: 136

Czy masz uruchomioną aplikację na pierwszym planie w telefonie? Przed podłączeniem należy uruchomić aplikację. Aplikacja działają w tle powoduje opóźnione lub brak ruchów położenia na ekranie.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

Uruchamiam z poziomu AA trzy aplikacje: Naviexpert, Google maps i Yanosika. Co więcej, uruchamiam nawigowanie w każdej z nich w dowolnej kolejności i wszystkie chodzą płynnie. Mam Galaxy S20 FE 5G z Androidem 12.
Mając problemy z płynnością najpierw zresetowałbym telefon, potem infotainment a na koniec oceniłbym specyfikację telefonu czy pociągnie np. navi plus Yanosika.
Dodam, że kilka aplikacji w tle z dowolną aktualnie aktywną nie drenuje u mnie baterii, telefon ładuje się po kablu i nie przegrzewa się.

Odpowiedz
Tasosx2014
(@tasosx2014)

Eminent Member
Posty: 26

Restarty tel. i infotain.... nic nie dały.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

Może to sprawa niuansów współpracy aplikacji Naviexpert nie tylko z różnymi wersjami Androida ale też z różnymi platformami. Do wzięcia pod uwagę przez dewelopera.

Odpowiedz
Tasosx2014
(@tasosx2014)

Eminent Member
Posty: 26

TAk mam włączoną apk w telefonie, ale ona informuje, że korzystam z AA i jest zablokowana.

Odpowiedz
MarkusD
(@markusd)

Trusted Member
Posty: 50

Kiedyś taki numer widziałem, powodem był Case z matalowymi wstawkami po bokach. Telefon Xperia już dokładnie nie pamiętam.
Był zakłócony sygnał GPS, po zdjęciu tego futerału jak ręką odjął. Może być również słaby odbiornik w telefonie GPS i po podłączeniu do Android Auto np telefon leży gdzieś na półce i ma słaby sygnał, to tylko przypuszczenia, jak masz możliwość przetestuj na innym telefonie, będziesz musiał się tylko zalogować jak teraz na swoim telefonie, jak skończysz test to spokojnie logujesz się na nowo w swoim telefonie i będziesz wiedział coś więcej.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

Tu sugerowałbym aby aplikacja informowała o utracie sygnału GPS. Tak robi Yanosik i Google Maps. Jak mi się tak wczoraj wydarzyło to Naviexpert pokazywał najpierw pozycję otoczoną dużym szarym okręgiem a potem się zamroził. W tym czasie Yanosik meldował o utracie sygnału GPS. Na pewno warto to wykluczyć poprzez zastosowanie dłuższego kabla i położenie fona na podszybiu niż we wnęce pod radiem.

Odpowiedz
Tasosx2014
(@tasosx2014)

Eminent Member
Posty: 26

dodam, że raz mi zadziałało płynne nawigowanie, ale tylko raz.. od czego to jest uzależnione?
na telefonie wszystko wyłączone, tylko NE AA, telefon Xioami redmi 10 note 5G za Android 11

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

@tasosx2014 Xiaomi lubią odcinać dostęp do lokalizacji w tle/przy zablokowanym ekranie. To może mieć wpływ na próbkowanie GPSa, przez co skokowe pozycje. Spróbuj następującego:

Oszczędzanie baterii (systemowe)
1. Wejdź w ustawienia telefonu
2. W ustawieniach wejdź w pozycję “Bateria i wydajność”
3. Na ekranie “Bateria i wydajność” upewnij się, czy “Oszczędzanie baterii” jest wyłączone, tj. czy suwak przy tym menu jest w pozycji wyłączonej

Oszczędzanie baterii MIUI
1. Wejdź w ustawienia telefonu
2. W ustawieniach wejdź w pozycję “Aplikacje”
3. Na ekranie “Aplikacje” wejdź w pozycję “Zarządzaj aplikacjami”
4. Na liście aplikacji wyszukaj i kliknij w pozycję NaviExpert
5. Jeśli w sekcji “Uprawnienia”, pozycja “Oszczędzanie energii“ ma podpis “Oszczędzanie baterii MIUI”, “Ogranicz aplikacje w tle” lub “Ogranicz aktywność w tle” - należy kliknąć w tę pozycję (screen)
6. Na ekranie Ustawień aplikacji NaviExpert w tle należy wybrać tryb “Bez ograniczeń”

Daj znać czy pomogło. Sprawdź też jak zachowuje się strzałka pozycji gdy masz odblokowany ekran + ekran aplikacji mobilnej (z informacją, że działa na AA) na pierwszym planie na telefonie.

Odpowiedz
Tasosx2014
Posty: 26
(@tasosx2014)
Eminent Member

TAk mam włączoną apk w telefonie, ale ona informuje, że korzystam z AA i jest zablokowana.

Odpowiedz
Mentos11
Posty: 37
(@mentos11)
Eminent Member

Już wiem chyba o co chodzi z tymi tunelami, wczesniej po zaniku GPS od razu pojawial się okrag i po 5s nawigacja stawala, teraz przez 5s po zaniku GPS nic się nie dzieje i znacznik dalej się przesuwa następnie dodaje się okrag który się stopniowo powieksza i trwa to z 5s czyli razem 10s jeśli tunel się kończy to łapiemy GPS i navigacja nie zostaje przerwana, coś takiego miałem w tunelu Wislostrady i w tunelu pod dworcem zachodnim.
Wydaje mi się że coś zostalo zmienione i mi to wystarcza ale co z tynelem pod Ursynowem albo tunelami na zakopiance?

Odpowiedz
6 Odpowiedzi
Michal1983
(@michal1983)

Estimable Member
Posty: 136

Myślę, że jak coś zmienią w zakresie nawigacji w tunelach to się tym pochwalą. Na razie nie działa, bo nie ma sygnału GPS.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

W długim tunelu nie ma nie tylko GPS ale może nie być pola GSM. Skąd nawigacja ma mieć dane o rzeczywistym położeniu auta?

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

Mentos, w wakacje, razem z Androidem 13 planujemy wprowadzać zmiany w mechanizmie odpowiedzialnym za lokalizację, powinno być trochę lepiej w tunelach 🙂

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

A jeśli tunel ma 10km, nie ma GPS ani GSM to skąd Naviexpert ma wiedzieć gdzie jest auto? Szacując na podstawie prędkości? A co jak auto nagle stanie?

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Teoretycznie AA mógłby z CAN czytać prędkość samochodu (może czyta?). Więc można by określać położenie na podstawie prędkości.
Póki co w Polsce brak lokalizacji w tunelu raczej nie jest dużym problemem.

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

Na dostęp do danych z pojazdu potrzebna jest dodatkowa zgoda i nie wszystkie modele udostępniają takie dane (udostępniają głównie te najnowsze). W najbliższym czasie nie planujemy, ale może później 🙂

Odpowiedz
Michal1983
Posty: 136
(@michal1983)
Estimable Member

Jednak mój sposób się nie sprawdza i czy nowy czy stary wygląd nawigowania telefon się przegrzewa. Trzeba czekać na chłodniejsze dni.

Odpowiedz
13 Odpowiedzi
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

Ciekawostka. U mnie jest ok gdzie działa jeszcze ładowanie bezprzewodowe, muzyka z sieci i e-tool.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

Którą masz wersję Androida?
Dobrze byłoby mieć informację od dewelopera dla której wersji Androida apka jest najlepiej zoptymalizowana.

Odpowiedz
pawelll
(@pawelll)

Estimable Member
Posty: 207

S20FE A12

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

A tu akurat pytałem Michal1983 bo to jemu się grzeje. Ty masz taki sam telefon i Android jak ja i wiemy, że u nas nic się nie przegrzewa.
Dlatego drążę temat ewentualnego braku kompatybilności wstecz w zakresie starszych wersji Androida.

Odpowiedz
MarkusD
(@markusd)

Trusted Member
Posty: 50

Mnie nagrzewa się Samsung S9 Android 10, z tym że nie aż tak mocno aby się blokował. Lecz powiedzmy szczerze na Google Maps, Waze, TomTom Amigo nic się nie przegrzewa.
W telefonie jest nowa bateria, jutro odbieram go z serwisu Samsunga po wymianie ekranu, było uszkodzone połączenie taśma ekran, w tym wypadku myślę że nie powinno to mieć znaczenia, ale w sobotę jadę w dwugodzinną trasę i sprawdzę czy coś będzie lepiej.

Odpowiedz
Michal1983
(@michal1983)

Estimable Member
Posty: 136

Mam ostatnią oryginalną czyli 8.1.0 MIUI 11.0.2 Na upartego gdzieś są modyfikacje do Androida 9, ale nie wiem czy warto.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

Tu liczyłbym na to, że Aga NE się ustosunkuje bo coś ona cicho jest 😀

Odpowiedz
Aga NE
Admin
(@aga-ne)

Estimable Member
Posty: 171

Michał, tak jak pisałam Ci wielokrotnie wcześniej - temat dla nas trudny, bo Twój problem na testowych urządzeniach się nie odtwarza. NE z nowym mechanizmem rysowania mapy itd. nie jest lekką aplikacją (coś za coś), niemniej jednak wydaje mi się że u Ciebie nakłada się wiele innych czynników/aplikacji w tle itd., które są przyczyną przegrzewania.

Odpowiedz
hardtmuth
(@hardtmuth)

Trusted Member
Posty: 74

Dodam, że u mnie na Honor Play 10 1-2 dni temu oczywiście przypadkiem dotknąłem telefonu podczas jazdy, a nie żebym brał go do ręki i okazało się, że jest piekielnie gorący :). Już zapomniałem o takich temperaturach (np. z GM przez ostatnie 2 lata). Był po wifi (AAW) + ładowarka szybka. Pracował na włączonym wyświetlaczu, gdzie widoczna była strona do zgłaszania błędów NE.

Odpowiedz
MarkusD
(@markusd)

Trusted Member
Posty: 50

Hmm czyli to nie jest sprawa jednostkowa...
Na razie wracam na CarPlay na IPhone lepiej działa, jak będzie aktualizacja to z miłą chęcią potestuję znowu... 🙂

Odpowiedz
Michal1983
(@michal1983)

Estimable Member
Posty: 136

Po za aplikacjami bankowymi i wypożyczalni aut na minuty nie mam w tym telefonie aplikacji, które powodowały aż takie jego obciążenie aby się przegrzewał sam z siebie.

Odpowiedz
marekwar
(@marekwar)

Estimable Member
Posty: 109

Dzisiaj telefon zasugerował uśpienie Naviexpert ze względu na drenowanie baterii. Telefon w kieszeni, bez korzystania z Naviexperta.

Odpowiedz
hardtmuth
(@hardtmuth)

Trusted Member
Posty: 74

To nie jest wyznacznik, telefon będzie chciał usypiać apki, które mu nie odpowiadają. Tutaj NE nie jest winny :).

Odpowiedz
Strona 26 / 39
Udostępnij: