PLAY - FAQ

Pytania ogólne
Dlaczego „NaviExpert w Play”, a nie zwykła nawigacja?
Co to jest Community Traffic i jak z tego korzystać?
Czy „NaviExpert w Play” jest przydatny bez odbiornika GPS?
Czy wyświetlacz telefonu komórkowego nie jest zbyt mały dla celów nawigacji?
Ile trwa pobranie lub przeliczenie jednej trasy?
Czy opłaca mi się zakup nawigacji?
Czy to prawda, że mapy cyfrowe Polski są ciągle niedoskonałe, więc i tak trzeba wozić w samochodzie atlas Polski?
Czy nawigacja będzie działać w miejscach gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej?
Czy w trakcie korzystania z systemu „NaviExpert w Play” można odbierać i wykonywać rozmowy telefoniczne?
Czy „NaviExpert w Play” korzysta z Internetu?
Kompatybilność telefonów
Jakie warunki musi spełnić telefon żeby działał na nim „NaviExpert w Play”?
Jakie telefony są najlepsze do celów nawigacji?
Czy będzie nawigacja na telefony z systemem Android?
Czy będzie nawigacja na telefon iPhone?
Czy „NaviExpert w Play” obsługuje telefony z systemem Windows Mobile?
Instalacja
Jak zainstalować program „NaviExpert w Play”?
Gdzie zainstalować program „NaviExpert w Play”: w pamięci telefonu czy na karcie pamięci?
Dlaczego nie mogę zainstalować programu?
Błąd instalacji „NaviExpert w Play” - telefon odrzuca aplikację pomimo poprawnego profilu WAP?
Dlaczego podczas instalacji programu w telefonie pada komunikat typu „błąd certyfikatu”?
Zaufane certyfikaty.
Konfiguracja telefonu
Ustawienie przeglądarki internetowej.
Ustawienie GPS dla odbiorników wewnętrznych (wbudowanych).
Program nie łączy się z odbiornikiem GPS lub nie wyszukuje żadnego urządzenia Bluetooth.
Koszty, płatności i dostęp
Opłaty za transfer danych w „NaviExpert w Play” miały być gratis a otrzymałem rachunek za korzystanie z internetu.
Ile danych jest pobieranych przy wytyczeniu trasy o długości 300km?
Czy koszty GPRS nie będą zbyt wysokie podczas nawigacji poza granicami Polski?
Co się stanie z wykupionym abonamentem/pakietem tras jeżeli zmienię telefon?
Czy korzystanie z systemu „NaviExpert w Play” wymaga podpisywania dodatkowej umowy z operatorem sieci komórkowej?
Jak można zapłacić za dostęp do systemu „NaviExpert w Play”?
Czy mogę wykupić usługę poprzez SMS z innego telefonu niż ten z „NaviExpert w Play”?
Wysłałem SMSa wykupującego abonament a nie dostałem żadnego potwierdzenia zakupu.
Typowe problemy i ich rozwiązywanie
Błąd połączania internetowego, brak zasięgu sieci lub włączony inny program korzystający z połączenia GPRS.
Nie działa połączenie GPRS. Program zgłasza błąd połączenia GPRS lub zawiesza się podczas łączenia.
„NaviExpert w Play” często podaje nieprawidłową informację, że zjechałem z trasy.
Pojawia się komunikat "Usługa chwilowo niedostępna".
Wykupiony abonament jest nieaktywny.
„NaviExpert w Play” i cały telefon działa mniej stabilnie niż na początku.
„NaviExpert w Play” zainstalowany na karcie pamięci działa wolno i mało stabilnie.
Trasa z punktami pośrednimi prowadzi do centrum miejscowości zamiast omijać ją obwodnicą.
Brak dźwięków.
Cichy dźwięk.
Brak dźwięku w słuchawce BT lub zestawie głośnomówiącym.
Zgłosiłem(am) fotoradar (nawet kilka razy), lecz wciąż nie pojawia się on w „NaviExpercie w Play”.
Wydłużanie pracy baterii w czasie użytkowania nawigacji.
Za wczesne przełączanie się trybu nocnego/dziennego.


Pytania ogólne

Dlaczego „NaviExpert w Play”, a nie zwykła nawigacja?

Po prostu „NaviExpert w Play” to lepsze i nowocześniejsze rozwiązanie niż zwykłe nawigacje. Przede wszystkim, z „NaviExpert w Play” dojedziesz do celu szybciej i oszczędzisz cenny czas, dzięki: Z „NaviExpert w Play” jedziesz też bezpieczniej dzięki przypomnieniom o fotoradarach i niebezpiecznych miejscach. Oczywiście „NaviExpert w Play” oferuje też wszystkie funkcje zwykłej nawigacji prowadząc głosowo i graficznie „od drzwi do drzwi”.

Co to jest Community Traffic i jak z tego korzystać?

Community Traffic jest to autorska technologia opracowana przez firmę NaviExpert. Jest to system analizy faktycznego ruchu na drodze - pozwalający na określenie tras najbardziej uczęszczanych i zakorkowanych oraz wskazanie odcinków, gdzie pojazdy poruszają się płynnie. Uruchomiony na komórce program „NaviExpert w Play” wysyła anonimowo dane o ruchu drogowym do serwera. Następnie serwer systemu zbiera i przetwarza dane od tysięcy użytkowników i na tej podstawie system „uczy się” rzeczywistych prędkości jazdy na poszczególnych odcinkach w zależności od pory dnia i tygodnia. Dzięki temu system „wie” gdzie i kiedy typowo pojawiają się korki i jest w stanie wyznaczać trasy statystycznie najszybsze. Żeby skorzystać z technologii Community Traffic wystarczy ułożyć trasę typu Optymalna-Premium lub Najszybsza-Premium. W NaviExpercie w Play można wyłączyć wysyłanie danych do systemu Community Traffic przez wyłączenie opcji w menu Narzędzia | Ustawienia | Ustawienia GPRS | Udział w Community Traffic.

Czy „NaviExpert w Play” jest przydatny bez odbiornika GPS?

Oczywiście. Bez GPS możesz:

Czy wyświetlacz telefonu komórkowego nie jest zbyt mały dla celów nawigacji?

W systemie nawigacji samochodowej najważniejsze są komunikaty głosowe. Naszym zdaniem „NaviExpert w Play” oferuje najbardziej intuicyjne i precyzyjne komunikaty głosowe spośród dostępnych w Polsce systemów nawigacji. Pozwalają one wykonać większość manewrów bez spoglądania na wyświetlacz. Rzut oka na ekran potrzebny jest tylko w przypadku bardziej skomplikowanych skrzyżowań. W trakcie jazdy kierowca i tak nie ma czasu na przyglądanie się mapie, a nadmiar szczegółów może być dla niego wręcz przeszkodą. W domyślnym trybie automatycznego skalowania, mapa jest powiększana przy zbliżaniu się do manewru. Nawet na małym wyświetlaczu będziesz wyraźnie widział(a) jaki manewr masz wykonać.

Ile trwa pobranie lub przeliczenie jednej trasy?

Przeliczanie tras odbywa się na bieżąco, z szybkością praktycznie taką samą jak w przypadku urządzeń z mapami przechowywanymi na karcie pamięci. Pobieranie długiej trasy może być nawet szybsze w systemie „NaviExpert w Play”, ponieważ trasy są obliczane na bardzo szybkich serwerach, które obliczają nawet bardzo długą optymalną trasę w ułamku sekundy. Telefon lub PDA z mapą przechowywaną na karcie może taką trasę układać zdecydowanie dłużej.

Czy opłaca mi się zakup nawigacji?

Z nawigacji powinien korzystać każdy kierowca. Nawigacja satelitarna to: Jeśli będziesz korzystać z nawigacji tylko co jakiś czas, „NaviExpert w Play” jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Korzystając z abonamentów krótkoterminowych płacisz tylko za te dni, w których korzystasz z nawigacji. Pomyśl też czy nie jeździsz w nieznane miejsca rzadko właśnie dlatego, że nie masz nawigacji. Wyobraź sobie, że w każdej chwili możesz dojechać wprost pod jeden z prawie dwóch milionów adresów w Polsce równie łatwo jak np. do domu swoich rodziców, że w każdej chwili możesz odwiedzić jedną z tysięcy atrakcji turystycznych zawartych w naszej bazie POI, że w każdym mieście czujesz się równie swobodnie jak w tym, w którym mieszkasz.

Czy to prawda, że mapy cyfrowe Polski są ciągle niedoskonałe, więc i tak trzeba wozić w samochodzie atlas Polski?

Nieprawda. Oczywiście mapy Polski nie są doskonałe. Doskonałe nie są także mapy innych krajów. Jest też prawdą, że jakość map Polski ciągle odstaje jeszcze trochę od jakości map Europy Zachodniej. Jakość tych map zdecydowanie przekracza jednak jakość map papierowych. Nawet wożąc w samochodzie najdokładniejszy atlas Polski oraz wszystkie dostępne plany miejscowości nie uzyskasz tak dobrego zbioru map jak oferowany przez nas. Dla wielu małych miejscowości nikt nawet nie oferuje map papierowych. Ponadto mapy papierowe bardzo rzadko zawierają informacje adresowe, kierunki ulic, zakazy/nakazy skrętu…

Czy nawigacja będzie działać w miejscach gdzie nie ma zasięgu sieci komórkowej?

Tak. W trakcie nawigacji połączenie z siecią jest niezbędne jedynie wtedy kiedy pobieramy trasę (wyznaczmy nową trasę, zjechaliśmy z wyznaczonej trasy i system automatycznie wyznacza nową trasę) lub mapę (używamy funkcji z menu Mapa). Tak więc, naturalne przerwy w zasięgu sieci występujące w trakcie jazdy są niezauważalne. Dodatkowo w programie można wyłączyć automatyczne pobieranie trasy przy zjeździe z trasy opcja Auto przeliczanie tras w kraju w menu Narzędzia | Ustawienia | Ustawienia trasy. W okolicy całkowicie pozbawionej zasięgu sieci GSM będzie można korzystać jedynie z funkcji, które nie wymagają dostępu do serwera.

Czy w trakcie korzystania z systemu „NaviExpert w Play” można odbierać i wykonywać rozmowy telefoniczne?

Tak, choć szczegóły i stopień komfortu zależą od telefonu i zasięgu sieci. Rozmowę możesz odebrać na każdym telefonie. Na niektórych telefonach powoduje to chwilowe zatrzymanie programu na czas rozmowy, na innych nawigacja działa nadal. W zasięgu sieci 2G może zdarzyć się, że rozmowa telefoniczna nie będzie możliwa – dzwoniący usłyszy komunikat, że abonent jest poza zasięgiem sieci. Takie zachowanie jest zależne od modelu telefonu, gdyż nie wszystkie telefony są w stanie obsłużyć jednocześnie połączenie internetowe i rozmowę.

Czy „NaviExpert w Play” korzysta z Internetu?

System NaviExpert został zaprojektowany jako system działający online (z połączeniem do Internetu). Dzięki temu użytkownik ma dostęp do unikalnych i nie spotykanych w innych systemach nawigacyjnych cech i funkcji. Połączenie z Internetem jest niezbędne jedynie wtedy, kiedy rejestrujemy się w systemie, układamy trasę lub pobieramy mapę. Sama nawigacja nie wykorzystuje intensywnie połączenia internetowego. Można tak skonfigurować „NaviExperta w Play” by korzystał z sieci w sposób minimalny. Jednak taka konfiguracja wpłynie na komfort użytkowania programu. Połączenie do Internetu jest jednak utrzymywane ze względu na: komfort i szybkość działania samego programu, możliwość szybszego reagowania na zjazd z zaplanowanej trasy i automatyczne wyznaczenie nowej trasy, możliwość interakcji z innymi użytkownikami poprzez zgłaszanie fotoradarów, kontroli drogowych, niebezpiecznych miejsc, remontów i innych w celu tworzenia aktualnej bazy danych utrudnień występujących na drogach, w celu anonimowego zbierania statystyk przejazdów, dzięki czemu system NaviExpert potrafi wyznaczać trasy omijające korki, automatycznego pobierania aktualnych map, szybszego ustalania położenia na telefonach wykorzystujących wspomaganie GPS.

Kompatybilność telefonów

Jakie warunki musi spełnić telefon żeby działał na nim „NaviExpert w Play”?

Najważniejsze warunki to: Telefon, który spełnia powyższe warunki aby zostać dodany do listy kompatybilnych z systemem „NaviExpert w Play” musi przejść dodatkowo szczegółowe testy określające stabilność oprogramowania software telefonu oraz poprawną współpracę z wbudowanym odbiornikiem GPS.

Jakie telefony są najlepsze do celów nawigacji?

Najwygodniejsze jest oczywiście korzystanie z nawigacji w telefonie z wbudowanym GPS. Takich telefonów pojawia się coraz więcej. Dzięki technologii A-GPS odbiorniki wbudowane w telefonie często działają lepiej, np. szybciej ustalają pozycję niż zewnętrzne odbiorniki GPS, czy odbiorniki wbudowane w dedykowanych urządzeniach do nawigacji offline (tzw. PND). Wybierając telefon warto zwrócić uwagę na jakość wyświetlacza. Szczególnie ważny jest kontrast wyświetlacza, ponieważ zapewnia dobrą widoczność w jasny dzień i komfort w nocy. Większość nowoczesnych telefonów ma już właśnie takie kontrastowe wyświetlacze. Na stronie www.naviexpert.pl w dziale Pobierz jest dostępna lista telefonów szczególnie rekomendowanych i rekomendowanych (Lista szczególnie rekomendowanych telefonów, Lista rekomendowanych telefonów).

Czy będzie nawigacja na telefony z systemem Android?

Wersja NaviExperta na platformie Google Android jest obecnie w trakcie testów. Po zakończeniu testowania i usunięciu ewentualnych błędów zostanie wydana wersja oficjalna.

Czy będzie nawigacja na telefon iPhone?

Do czasu wprowadzenia możliwości obsługi Javy przez telefony iPhone działanie aplikacji „NaviExpert w Play” nie będzie możliwe.

Czy „NaviExpert w Play” obsługuje telefony z systemem Windows Mobile?

Obecnie obsługiwane są nowsze telefony HTC oraz Sony Ericsson Xperia X1. Warunkiem działania NaviExperta na telefonach z tym systemem jest posiadanie wersji WindowsMobile 6.0 lub wyżej oraz wirtualnej maszyny Java firmy Esmertec wydana po czerwcu 2008.

Instalacja

Jak zainstalować program „NaviExpert w Play”?

Aby pobrać „NaviExpert w Play” należy: lub a następnie

Gdzie zainstalować program „NaviExpert w Play”: w pamięci telefonu czy na karcie pamięci?

Program należy instalować w pamięci telefonu.

Dlaczego nie mogę zainstalować programu?

Najczęstsze przyczyny:

Błąd instalacji „NaviExpert w Play” - telefon odrzuca aplikację pomimo poprawnego profilu WAP?

W przypadku problemów z instalacją „NaviExpert w Play” na telefonie należy spróbować następujących kroków:

Dlaczego podczas instalacji programu w telefonie pada komunikat typu „błąd certyfikatu”?

Aby aplikacja mogła zostać uznana przez telefon jako zaufana a tym samym dająca więcej uprawnień stosuje się certyfikat, który wydawany jest na określony czas. Przyczyną podawanego komunikatu może być błędnie ustawiona data w telefonie. Jeśli komunikat ten podawany jest pomimo poprawnie ustawionej daty, należy zainstalować tzw. wersję niepodpisaną (bez certyfikatu). Na telefonach firmy Nokia należy sprawdzić opcję Managera aplikacji Sprawdzanie certyfikatów online – powinna być ustawiona wartość Nie.

Zaufane certyfikaty.

Program „NaviExpert w Play” jest podpisany certyfikatem VeriSign.

Konfiguracja telefonu

Ustawienie przeglądarki internetowej.

„NaviExpert w Play” łącząc się z serwerem w celu pobrania aplikacji oraz pobierania tras korzysta z profilu internetowego WAP. Jeżeli kupiłeś telefon w sieci sprzedaży Play, jest on przygotowany do połączenia z WAP. W pozostałych przypadkach przy pierwszym uruchomieniu telefonu z kartą SIM Play dostaniesz SMS konfiguracyjny, który należy zainstalować w telefonie. Profil WAP można też skonfigurować automatycznie. Automatycznej konfiguracji dokonuje się przez stronę https://konfiguracja.playmobile.pl. Ręczna edycja profili polega na wprowadzeniu następujących danych:

Punkt dostępu (APN): wap
Uwierzytelnianie: brak
Nazwa użytkownika: brak
Hasło: brak
Strona główna: http://wap.playmobile.pl
Adres serwera proxy: 10.10.25.5
Port: 8080
Uwaga, na telefonach firmy SonyEricsson należy wybrać opcję Transmisja PS i CS.

Ustawienie GPS dla odbiorników wewnętrznych (wbudowanych).

Aby umożliwić szybkie namierzanie pozycji geograficznej na telefonach z wbudowanym odbiornikiem GPS należy ustawić i skonfigurować wspomaganie GPS (nazywane: A-GPS, Podpowiedzi, GPS+). Uwaga: wspomaganie GPS może działać tylko przy użyciu profilu Internet (nie WAP). W przypadku problemów skontaktuj się z pomocą techniczną producenta telefonu. Polecana konfiguracja kont danych (profili przesyłania danych) dla telefonów SonyEricsson z wbudowanym GPSem (np. C702): Konfiguracja telefonów Samsung z wbudowanym GPSem (np. 7350, 7220): Konfiguracja telefonów Nokia (np. N95, E75):

Program nie łączy się z odbiornikiem GPS lub nie wyszukuje żadnego urządzenia Bluetooth.

W niektórych telefonach sporadycznie zdarza się zawieszenie układu Bluetooth. Nie działa wtedy żadna komunikacja Bluetooth. Pomaga wyłączenie i ponowne włączenie telefonu. Można także usunąć wszystkie sparowane z telefonem urządzenia zewnętrzne korzystające z interfejsu Bluetooth, a następnie w „NaviExpert w Play” wybrać z menu Narzędzia | Ustawienia | Wyczyść opcję Odbiornik GPS i usunąć urządzenie, które jest traktowane jako GPS przez NaviExperta.

Koszty, płatności i dostęp

Opłaty za transfer danych w „NaviExpert w Play” miały być gratis a otrzymałem rachunek za korzystanie z internetu.

W ramach zakupionego abonamentu nawigacyjnego opłaty za transfer danych poprzez profil WAP są darmowe. Darmowy transfer obejmuje wyłącznie ściąganie tras i map poprzez program „NaviExpert w Play”. Ściągnięcie samej aplikacji nie jest darmowe. Ściągniecie aplikacji generuje transfer ok 700KB. W przypadku telefonów z wbudowanym odbiornikiem GPS wymagającym wspomagania namierzania pozycji geograficznej poprzez sieć GSM, pobierane będą dodatkowe opłaty za każdą rozpoczętą paczkę internetową (wspomaganie poprzez sieć wymaga ustawienia profilu internetowego dla odbiornika GPS). Inną przyczyną rozliczania przez operatora za transfer danych może być równoległe odwiedzanie stron internetowych poprzez przeglądarkę internetową telefonu. Na telefonach firmy SonyEricsson należy zwrócić uwagę na ustawienia opcji Transmisja danych (Ustawienia | Łączność | Transmisja danych | Usługa preferowana). Wartość opcji Usługa preferowana powinna być Transmisja PS i CS. Profile wykorzystywane do łączenia do Internetu powinny wykorzystywać ten typ transmisji w przeciwnym razie można być narażonym na wysokie koszty korzystania z Internetu.

Ile danych jest pobieranych przy wytyczeniu trasy o długości 300km?

Wielkość transferu zależy od: długości trasy oraz od informacji otoczenia trasy (ilość dochodzących dróg, fotoradarów itp.). Jeśli trasa nie będzie przeliczana (w wyniku np. po zjazdu z wytyczonej trasy) transfer ten wynosi około 80KB. W systemie „NaviExpert w Play” transfer tych danych jest bezpłatny.

Czy koszty GPRS nie będą zbyt wysokie podczas nawigacji poza granicami Polski?

Koszty GPRS w roamingu rzeczywiście są wyższe niż w Polsce, ale Play oferuje atrakcyjne stawki we współpracy z wybranymi operatorami zagranicznymi. Aktualne oferty roamingowe patrz strona http://playmobile.pl/.

Co się stanie z wykupionym abonamentem/pakietem tras jeżeli zmienię telefon?

Po przełożeniu karty SIM możesz przenieść nabyte uprawnienia na nowy telefon. Najsprawniej przeniesiesz uprawnienia instalując aplikacje „NaviExpert w Play” od nowa.

Czy korzystanie z systemu „NaviExpert w Play” wymaga podpisywania dodatkowej umowy z operatorem sieci komórkowej?

Nie.

Jak można zapłacić za dostęp do systemu „NaviExpert w Play”?

Jednym sposobem jest zakup usługi poprzez wysłanie SMSa z poziomu programu „NaviExpert w Play”. Przedłużenie abonamentu jest płatne i wykonuje się go poprzez aplikację „NaviExpert w Play” w menu Narzędzia | Rejestracja | Dostęp SMS. Pamiętaj, że przy pierwszym pobraniu aplikacji na telefon uzyskujesz „Abonament startowy gratis” na okres 7 dni. Aktualny cennik usług jest dostępny na stronie: http://www.naviexpert.pl/play, w dziale Aktualna oferta.

Czy mogę wykupić usługę poprzez SMS z innego telefonu niż ten z „NaviExpert w Play”?

Nie jest to możliwe.

Wysłałem SMSa wykupującego abonament a nie dostałem żadnego potwierdzenia zakupu.

Zarówno po wysłaniu SMSa wykupującego abonament z poziomu telefonu jak i z poziomu aplikacji „NaviExpert w Play” dostaniesz potwierdzenie zakupu w formie SMSa, np.: „Dziekujemy za wykupienie uslugi Nawigacja Play 24 godziny dla numeru 48xxxxxxxxx. Szerokiej drogi!”. Przysłanie SMSem potwierdzenia przydzielenia usługi może się opóźnić, więc istnieje też możliwość sprawdzenia czy usługa została przydzielona w programie „NaviExpert w Play”. W tym celu idź do menu Narzędzia | Rejestracja | Dostępne usługi. Zobacz czy wykupiona usługa jest na liście usług.

Typowe problemy i ich rozwiązywanie

Błąd połączania internetowego, brak zasięgu sieci lub włączony inny program korzystający z połączenia GPRS.

Komunikat może wynikać z:

Nie działa połączenie GPRS. Program zgłasza błąd połączenia GPRS lub zawiesza się podczas łączenia.

Przede wszystkim upewnij się, że masz prawidłowo skonfigurowany profil WAP i aplikacja z niego korzysta. Upewnij się co do ustawień uprawnień dostępu aplikacji.

„NaviExpert w Play” często podaje nieprawidłową informację, że zjechałem z trasy.

Komunikat może być wynikiem: Niezwłocznie po włączeniu programu „NaviExpert w Play” umieść GPS w widocznym np. za przednią szybą samochodu. Producenci odbiorników GPS często zapewniają, że ich odbiorniki działają w nawet w schowku lub pod siedzeniem. W praktyce może być np. tak, że odbiornik umieszczony w schowku działa dobrze kiedy jedziemy poza miastem. Po wjechaniu między wysokie budynki okazuje się, że zaczyna on błędnie wskazywać pozycję.

Pojawia się komunikat "Usługa chwilowo niedostępna".

Taki komunikat może się pojawić przy wywołaniu funkcji: Nowa rejestracja, Przeniesienie rejestracji, Dostęp SMS, Dostępne usługi, Wprowadź kod usługi, Pobierz mapę. W takim przypadku należy ponownie uruchomić aplikację „NaviExpert w Play”. Jeżeli problem się powtarza, poczekaj jakiś czas na zakończenie prac konserwacyjnych na serwerze. W tym czasie możesz nadal układać trasy, pobierać mapy sąsiedztwa i korzystać z nawigacji.

Wykupiony abonament jest nieaktywny.

Sytuacja występuje zaraz po wykupieniu nowego abonamentu. Abonament zostaje aktywowany się przy jego pierwszym wykorzystaniu (podczas ułożenia trasy lub ściągnięcia mapy) i od tego momentu liczy się jego ważność. Nieaktywowany abonament jest ważny przez 2 lata od daty zakupu.

„NaviExpert w Play” i cały telefon działa mniej stabilnie niż na początku.

Takie zachowanie telefonu może wskazywać, że nadszedł czas na użycie funkcji Przywracanie ustawień fabrycznych telefonu (funkcja telefonu). Warto też przy tej okazji sprawdzić czy wytwórca telefonu nie oferuje nowej wersji firmware (oprogramowania telefonu). W tym celu odwiedź stronę producenta telefonu lub wykorzystaj odpowiednią funkcję w telefonie jeśli jest dostępna. W obu przypadkach nie zapomnij wykonać kopii danych z urządzenia gdyż zostaną one bezpowrotnie utracone. Nokie z serii 60 można też przywrócić do stanu początkowego za pomocą następującej procedury: Osobom mniej zaawansowanym technicznie polecane jest polecane by tego typu operacje też wykonywać w autoryzowanym serwisie producenta telefonu. Uwaga. Nieumiejętne zdejmowanie simlocka w telefonie lub wgranie wadliwego/nieoryginalnego oprogramowania telefonu może skutkować problemami ze stabilnością aplikacji „NaviExpert w Play”.

„NaviExpert w Play” zainstalowany na karcie pamięci działa wolno i mało stabilnie.

Zainstaluj ponownie „NaviExpert w Play”a w pamięci telefonu. Pytanie o miejsce instalacji pojawia się podczas instalowania programu. Wielu użytkowników zgłasza informacje, że „NaviExpert w Play” zainstalowany na karcie pamięci działa mniej stabilnie i nawet kilkakrotnie wolniej.

Trasa z punktami pośrednimi prowadzi do centrum miejscowości zamiast omijać ją obwodnicą.

W chwili obecnej wytyczając trasę należy podawać dokładnie punkty (państwo, miasto, ulica), gdyż podanie tylko miejscowości dla systemu oznacza to, że użytkownik wybiera punkt w środku miasta.

Brak dźwięków.

Oto najczęstsze przyczyny braku dźwięków:

Cichy dźwięk.

Oto najczęstsze przyczyny zbyt cichych komunikatów głosowych:

Brak dźwięku w słuchawce BT lub zestawie głośnomówiącym.

Ogólna informacja na temat kompatybilności telefonów z „NaviExpertem w Play”. Inne przyczyny braku dźwięku:

Zgłosiłem(am) fotoradar (nawet kilka razy), lecz wciąż nie pojawia się on w „NaviExpercie w Play”.

„NaviExpert w Play” ocenia wiarygodność każdego fotoradaru na podstawie liczby zgłoszeń oraz wiarygodności użytkowników, którzy go zgłosili. Jeżeli to Twój pierwszy zgłoszony fotoradar, być może Twoja wiarygodność jest jeszcze zbyt niska. Pamiętaj, swoją wiarygodność możesz podnieść zgłaszając inne prawdziwe fotoradary nawet, jeżeli są już one widoczne w NaviExpercie. Pamiętaj też, że „NaviExpert w Play” bierze pod uwagę tylko jedno zgłoszenie danego użytkownika dla jednej lokalizacji, nie ma więc sensu wielokrotne zgłaszanie tego samego fotoradaru.

Wydłużanie pracy baterii w czasie użytkowania nawigacji.

W celu wydłużenia żywotności baterii można w aplikacji „NaviExpert w Play”, na niektórych modelach telefonów można użyć funkcji Inteligentnego wygaszania ekranu. Funkcja jest dostępna w menu Narzędzia | Ustawienia | Ustawienia ekranu | Podtrzymywanie podświetlenia ekranu | Inteligentne wygaszanie. Funkcja ta jest zależna od ustawień ekranu telefonu (niektóre telefony automatycznie dostosowują się do oświetlenia otocznia). Można też wydłużyć żywotność baterii poprzez zmniejszenie jasności podświetlania ekranu.

Za wczesne przełączanie się trybu nocnego/dziennego.

W przypadku za wczesnego (kilku godzinnego) przełączania się trybów dzienny – nocny, należy sprawdzić i prawidłowo skonfigurować ustawienia telefonu dotyczące: godziny, daty, strefy czasowej, ustawień czasu letniego. Poprawne ustawienia strefy czasowej dla Polski to strefa GMT+1 i czas letni.
Jeżeli chcecie Państwo przed zakupem zapoznać się z systemem, to zapraszamy do zakładki produkty. Możecie Państwo skontaktować się z konsultantami firmy NaviExpert Sp. z o.o., którzy zawsze służą pomocą. Zgłoszenia należy wysyłać na adres: playhelp@naviexpert.pl.