7 września wystartowaliśmy z programem „W drodze do doskonałości”. To już półmetek, wobec tego czas na półmetkowe podsumowania.
Obecnie liderem rankingu jest Piotr, tuż za nim plasuje się lekkir i mentos11. Ale sytuacja jest dynamiczna, a do 12 listopada jeszcze miesiąc, dlatego zachęcamy wszystkich, którzy chcą wygrać atrakcyjne nagrody do przesyłania zgłoszeń dotyczących aktualnych remontów, najbliższych inwestycji drogowych oraz zmian na mapach. A my przeglądamy, sprawdzamy, dokonujemy zmian i punktujemy, żebyście wygrywali: telefony HTC z serii One ufundowane przez producenta HTC Polska, słuchawki bezprzewodowe Supreme i Clipper, których sponsorem jest Jabra, ładowarki i uchwyty do telefonów od TelForceOne, kubki termiczne oraz miesięczne licencje NaviExpert NaviPlan Polska.
Przez program „W drodze do doskonałości” chcemy udoskonalić jakość naszych map. Bycie liderem rynkowym zobowiązuje i dlatego chcemy być jeszcze lepsi.
Przypominamy, że zmiany można zgłaszać poprzez CB, formularz na serwisie korkosfera.pl
lub formularz zgłaszania zmian na mapie dostępny na stronie dostawcy nawigacji. Punktowane
w programie są tylko pierwsze kompletne zgłoszenia, poprawki lub remonty dotyczące tego samego miejsca na mapie. Każde zgłoszenie będzie weryfikowane przez NaviExpert. Program trwa do 12 listopada br.
Jak zgłaszać, żeby być punktowanym, mówi Tomasz Hapke – kierownik działu obsługi klienta w NaviExpert
Jak raportować zmiany, aby mieć pewność, że zgłoszenie będzie punktowane?
Najważniejsze aby zgłaszać poprawki i remonty istotne z punktu widzenia nawigacji. Te, które cenimy najbardziej, wymieniliśmy w regulaminie konkursu. W wielu przypadkach – a szacujemy, że dzieje się to w 50 procentach – zgłoszenia są niekompletne i wymagają naszego sprawdzenia. Weryfikacja odbywa się poprzez wyszukiwanie informacji w serwisach internetowych i dotyczy głównie remontów. Szukamy informacji dotyczących zakresu remontu czyli odcinków zamkniętych, a także dat rozpoczęcia, zakończenia (w tym przedłużenia terminów).
Jakie zgłoszenia są szczególnie ważne w procesie udoskonalania map?
Zgłoszenie mapowe dzielimy na dwa rodzaje: remontowe i poprawkowe. Do najważniejszych należą remonty, których skutkiem jest zamknięcie drogi powodujące spore objazdy. Remonty, które dotyczą wahadeł czy zwężeń pasa ruchu, nie są punktowane, ponieważ takie przypadki „wykrywa” nasz system Community Traffic i jeżeli uzna, że warto, to prowadzi użytkownika odpowiednio wcześniej inną drogą. Nie są punktowane także remonty, podczas których zamykana jest jedna jezdnia, a na drugiej równoległej wprowadzony został ruch dwukierunkowy. Jeśli chodzi o poprawki to szczególnie cenimy informacje związane z nieprawidłową kierunkowością dróg asfaltowych oznaczonych w naszej aplikacji kolorem białym, żółtym, czerwonym i fioletowym. Ważne są także zgłoszenia informujące o nieprawidłowej kategorii drogi (tu chodzi głównie o to czy droga jest asfaltowa czy nie) oraz nieprawidłowe nakazy i zakazy jazdy. Punktujemy również zgłoszenia opisujące brak nowej drogi utwardzonej asfaltem lub polbrukiem, która istotnie skraca dojazd do celu oraz informujące o utwardzonej drodze wewnętrznej (np zakładowej), którą nawigacja błędnie
wykorzystuje, a także informujące o błędnym przebiegu drogi asfaltowej. Do konkursu, choć to mało istotne w sensie nawigacyjnym, włączyliśmy brak lub nieprawidłowe położenie fotoradaru oraz brak ronda. Uznaliśmy, że ważne są również informacje dotyczące błędnej nazwy ulicy lub jej braku, a także raporty o inwestycjach drogowych, które zostaną wkrótce oddane do użytku.
Ile czasu zajmuje wprowadzenie jednej poprawnie zgłoszonej zmiany?
Czas obsługi zgłoszenia mapowego zależy od stopnia skomplikowania poprawki czy też remontu, a także od tego, czy zgłoszenie jest kompletne. Jeśli mamy pełną informację dotyczącą remontu, to jego naniesienie trwa do 10 minut.
A niepoprawnej?
Zgłoszenie niepełnej informacji wymaga od nas wyszukania i uzupełnienia jej, co może trwać do 30 minut, dlatego za takie zgłoszenia użytkownicy uzyskują mniej punktów, niż w przypadku raportu zawierającego komplet informacji.
Czy wiele zgłoszeń przepada z powodu niewłaściwego i niedokładnego opisu?
Żadne ze zgłoszeń nie przepada. Każde jest dla nas na tyle cenne, że staramy się wszystkimi możliwymi sposobami dojść do istoty problemu, włączając w to kontakt ze zgłaszającym i prośbę o uzupełnienie informacji. Szacujemy, że niestety aż około 50% zgłoszeń, to zgłoszenia niekompletne.
Jak szybko poprawka lub aktualny remont trafia po zgłoszeniu na mapę?
Standardowo dział map wprowadza zmianę na mapach do 48 godzin od momentu wpłynięcia zgłoszenia. Podczas konkursu, a więc wzmożonego napływu zgłoszeń, mamy kilkudniowe opóźnienie w ich realizacji. W dużej mierze przyczyną tego jest duży odsetek niepełnych zgłoszeń, a więc konieczność ich uzupełnienia, co w konsekwencji znacząco wydłuża czas obsługi.
Czy po miesiącu od wprowadzenia programu można powiedzieć, że jakaś obszar w Polsce jest szczególnie udoskonalony? W której części Polski użytkownicy byli do tej pory najaktywniejsi?
Największa ilość zgłoszeń napłynęła do nas z województw: mazowieckiego, śląskiego, kujawsko-pomorskiego, małopolskiego oraz dolnośląskiego. Czekamy na zgłoszenia z województw wschodnich oraz północnych.
Użytkownikom znajdującym się obecnie w czołówce gratulujemy, a wszystkich zachęcamy do aktywnego zgłaszania zmian.
Tomasz Hapke, kierownik działu obsługi klienta. Pracuje w NaviExpert od 2005 roku.
Prywatnie miłośnik piłki nożnej, żeglarstwa, szant, dobrego starego rocka oraz reportaży.