Z nieukrywaną przyjemnością informujemy, że przekroczyliśmy magiczną liczbę 50 tysięcy pobrań naszej nawigacji w Google Play odnotowując trzykrotny wzrost konwersji na zakupach abonamentów!
Biorąc pod uwagę, że wśród najpopularniejszych aplikacji Google Play znajdują się przede wszystkim aplikacje rozrywkowe, społecznościowe, gry oraz komunikatory, jest to dla nas znaczący wynik. Co więcej, wśród aplikacji wymagających opłaty, popularnością cieszą się zwłaszcza te, za które trzeba zapłacić nie więcej niż 20 zł. Tymczasem nasze droższe abonamenty cieszą się niesłabnącą popularnością – udział w sprzedaży rocznego abonamentu za 99 zł, wyniósł w lutym aż połowę wszystkich kupionych przez użytkowników Google Play.
Mniejsza popularność aplikacji użytkowych od rozrywkowych, niechęć do płatnych aplikacji, groźni konkurenci. Jak zarabiać w takich wymagających warunkach, konkurując dodatkowo z darmowymi mapami giganta Google? Udało nam się to dzięki modelowi free download & in-app purchase. Oznacza to, że w markecie aplikacja jest darmowa, ale jej rozszerzenie do pełnej wersji jest płatne. Model ten pozwala każdemu przetestować aplikacje lub korzystać z niepełnej wersji programu całkowicie bezpłatnie, następnie zdecydować czy dokupić płatną wersję. NaviExpert został wprowadzony do Google Play właśnie w oparciu o ten model. – Udostępniamy aplikację bezpłatnie, by użytkownicy mogli się przekonać o jej skuteczności. Użytkownik, po siedmiodniowym całkowicie bezpłatnym teście, może zdecydować czy aplikacja spełnia jego oczekiwania i wtedy wykupić odpowiedni abonament – mówi Adam Bąkowski, Prezes Zarządu NaviExpert.
Udostępnienie aplikacji w markecie Google Play odbiło się pozytywnie także na naszym dotychczasowym kanale sprzedaży. – Debiut w Google Play miał dla nas znaczenie nie tylko w poszerzeniu kanałów dystrybucji, ale okazał się także… doskonałą reklamą. Już w miesiącu premiery aplikacji w markecie, odnotowaliśmy 12% wzrost pobrań aplikacji NaviExpert ze strony getne.pl oraz wzrost sprzedaży na stronie www.naviexpert.pl, czyli w naszym kanale własnym. Dlaczego? Przede wszystkim znaczenie może tu mieć fakt, że wiele osób wciąż obawia się podawania numeru karty kredytowej i woli płacić za zakupy przelewem. Inni decydują się na pobranie aplikacji i zakup abonamentu w kanale własnym np. ze względu na atrakcyjny program partnerski czy liczne promocje oferowane użytkownikom – tłumaczy Bąkowski.
Co więcej, do tak dużej popularności naszej nawigacji w Google Play przyczyniła się także polska sytuacja drogowa. NaviExpert doskonale odpowiada na aktualne potrzeby kierowców, spowodowane m.in. doposażeniem ulic w fotoradary czy coraz bardziej zakorkowane miasta. Kierowcy nie chcą łatać dziury budżetowej swoimi pieniędzmi, więc kupują narzędzia skutecznie chroniące ich przed mandatami. Ostrzeżenia CB w aplikacji NaviExpert przenoszą funkcjonalność powszechnie używanego CB radia do aplikacji mobilnej, umożliwiając kierowcom zgłaszanie wypadków, fotoradarów, kontroli drogowych oraz niebezpiecznych miejsc. Natomiast zastosowana w aplikacji technologia Community Traffic monitoruje aktualną sytuację na drogach i wytycza trasy omijające korki.