Czy wiesz, że za abonamenty nawigacyjne, jak i wszelkie inne usługi oraz towary nabyte poprzez sklep Google Play, z powodzeniem otrzymasz fakturę VAT? Podpowiadamy jak szybko i wygodnie zarządzać swoimi usługami oraz generować dokumenty potwierdzające ich zakup.
Na naszym blogu pisaliśmy już o tym, że wcale nie potrzeba podpinać karty płatniczej do swojego konta, by dokonywać zakupów w sklepie Google Play . Alternatywne metody płatności są dużym udogodnieniem dla osób, które nie chcą dzielić się danymi swoich kart płatniczych. Sporo użytkowników pytało jednak: a co z fakturami VAT? Jak je otrzymać? Na szczęście to już nie stanowi problemu.
Jak uzyskać fakturę VAT w Google Play?
Fakturę VAT za dany miesiąc otrzymamy w ciągu pierwszych kilku dni następnego miesiąca, np. faktura za maj będzie dostępna po 1 czerwca.
Jak ją pobrać? Wystarczy przejść przez kilka kroków:
1. Zaloguj się na stronie: payments.google.com za pomocą konta Google.
2. Kliknij w transakcję, za którą chcesz otrzymać fakturę.
3. Kliknij Pobierz fakturę VAT pod szczegółami transakcji. Może wówczas wyświetlić się prośba o podanie pełnego adresu lub identyfikatora podatkowego, jeżeli wcześniej te informacje nie zostały uzupełnione.
4. Kliknij Zapisz, a następnie pobierz fakturę dostępną pod automatycznie wygenerowanym linkiem.
Dla krajów będących członkiem Unii Europejskiej, podatek VAT od zakupów dokonanych za pomocą Google Payments doliczany jest do każdego towaru oraz usługi nabytej za jego pośrednictwem.
Sklep zastrzega sobie, iż przetworzenie prośby o uzyskanie faktury może potrwać do 24 godzin. Najczęściej jednak wybranie opcji Zapisz jest równoznaczne z automatycznym wygenerowaniem dokumentu.
Wszystkie zamówienia złożone przy użyciu konta Google są monitorowane w Google Payments. Stan zamówienia, cenę, sprzedawcę oraz pozostałe szczegóły można znaleźć na potwierdzeniu transakcji. W tym celu należy zalogować na stronę: payments.google.com za pomocą konta Google, a następnie na stronie Transakcje kliknąć w zamówienie, aby otrzymać potwierdzenie transakcji.
Przypominamy jednocześnie, iż za fakturowanie płatności za zakup abonamentów NaviExpert dostępnych w aplikacji pobranej z Google Play odpowiada Google. Wszelkie ewentualne pytania czy wątpliwości dotyczące transakcji prosimy wyjaśniać bezpośrednio ze sklepem Google Play. Informacje kontaktowe znajdziemy zawsze na dole potwierdzenia.
Subskrypcje w Google Play
Subskrypcja jest usługą umożliwiającą wnoszenie okresowych opłat za treści z Google Play, zamiast płatności jednorazowej. Subskrypcja odnawia się automatycznie, a nasze konto będzie obciążane na początku każdego nowego okresu rozliczeniowego. Od jednorazowego kupowania aplikacji różni się tym, iż nie dotyczy jej dwugodzinny okres zwrotu środków.
Zarządzanie subskrypcjami
Aby zweryfikować aktywne subskrypcje na swoim koncie należy zalogować się na stronie payments.google.com za pomocą konta Google, a następnie kliknąć w Rachunki i konta znajdujące się po lewej stronie, lub, w przypadku subskrypcji w NaviExpert, z menu aplikacji wybrać w kolejności zakładki: Sklep -> Moje usługi.
Anulowanie subskrypcji
Aby anulować usługę subskrypcyjną należy zalogować się na stronie payments.google.com za pomocą konta Google, kliknąć na Rachunki i konta, odszukać subskrypcję, którą chcemy anulować, a następnie wybrać opcję: Anuluj subskrypcję. Anulować subskrypcję możemy również bezpośrednio z aplikacji NaviExpert, wybierając z menu aplikacji w kolejności zakładki: Sklep ->Zamów usługę -> Subskrypcja nawigacji 30 dni – Rezygnacja.
Subskrypcję, w dowolnym momencie jej trwania, można anulować, jak i ponownie uruchomić.
Więcej o tym, jak kupować usługi w aplikacjach pobranych z Google Play przeczytacie na naszym blogu w tym wpisie .