Auto Świat Poradnik po raz kolejny przeprowadził test nawigacji posiadających funkcję aktywnego omijania koków, w którym NaviExpert zmierzył się z AutoMapą. Rywalizacja odbywała się w Warszawie na trasie spod biura redakcji na Mokotowie w kierunku Pragi-Północ, która z kilku powodów była wielkim wyzwaniem dla nawigacji. Przejazd miał miejsce w godzinach szczytu (wyjazd o 17.20) na dzień po wprowadzeniu ogromnych zmian w organizacji ruchu związanych z zamknięciem jednego z głównych mostów na Wiśle (mostu Śląsko-Dabrowskiego) i wielu ulic w okolicy, co wiązało się z dużymi utrudnieniami i korkami. Walka była wyrównana, ale po drugiej stronie Wisły NaviExpert wyprzedził AutoMapę o 2 minuty!
NaviExpert kontra AutoMapa w zakorkowanej Warszawie
Recenzenci stwierdzili, że AutoMapa uruchamia się o wiele dłużej niż NaviExpert. Zarówno NaviExpert, jak i AutoMapa, uwzględniły nowe zmiany w organizacji ruchu, które zostały wprowadzone dzień wcześniej. Rywalizacja w omijaniu korków była wyrównana, obie nawigacje stale przeliczały trasę, szukając najkorzystniejszej drogi. Jednak w końcowym etapie „korkowego wyścigu”, po drugiej stronie Wisły, NaviExpert okazał się lepszy, wyprzedzając AutoMapę o 2 minuty. W najnowszym numerze Poradnika Auto Świata (11/2011) przeczytacie więcej o teście i ocenie obu nawigacji oraz prześledzicie przebieg rywalizacji. Serdecznie polecamy!
NaviExpert przyjazny w obsłudze
Oprócz samego działania funkcji omijania korków autorzy testu zwrócili uwagę na obsługę i szybkość działania nawigacji. NaviExpert został określony jako „przyjazny w obsłudze” ze względu na wybieranie głosowe oraz krótki czas przygotowania do pracy – wpisania adresu i „złapania” sygnału GPS (krótszy niż minuta na Motoroli Defy). Tymczasem w przypadku AutoMapy, aby działała funkcja omijania korków, konieczne jest połączenie urządzenia nawigacyjnego z telefonem z dostępem do Internetu i sporo cierpliwości. Przy połączeniu przez Bluetooth urządzenie wymaga bowiem każdorazowo ręcznego włączenia dostępu do Internetu przed uruchomieniem programu, co znacznie wydłuża czas, po którym AutoMapa jest gotowa do pracy.