Prędkość ustalania pozycji GPS w poszczególnych modelach telefonów jest różna. Wpływ na to mają zarówno system, jak i parametry sprzętowe Twojego telefonu. Pierwsze ustalanie pozycji po zakupie telefonu lub po dłuższym okresie niekorzystania wymaga z reguły więcej czasu. W takich przypadkach odbiorniki GPS potrzebują chwili na ponowne zaktualizowanie położenia satelitów i określenie dokładnej pozycji geograficznej.
W przypadku problemów z ustalaniem pozycji w telefonach z wbudowanym odbiornikiem GPS, pomocne jest:
- wyłącznie i ponowne włączenie telefonu,
- sprawdzenie, czy lokalizacja pozycji jest włączona w ustawieniach,
- dodatkowe włączenie lokalizowania po sieci komórkowej i WiFi, opcja ta może nosić nazwę Wysoka dokładność w ustawieniach Twojego urządzenia,
- zainstalowanie na telefonie z systemem Android aplikacji GPS Test – w opcjach programu wybieramy AGPS → Clear and update,
- sprawdzenie uprawnień lokalizowania dla aplikacji NaviExpert (np. na iPhonie: Ustawienia -> Prywatność -> Usługi lokalizacji),
- udzielenie zgody na połączenie z usługami lokalizacyjnymi podczas startu aplikacji,
- namierzanie pierwszej pozycji GPS podczas postoju,
- umieszczenie telefonu w miejscu widocznym dla satelitów (nie należy umieszczać go w schowku lub pod podgrzewaną szybą samochodu),
- aktualizacja systemu telefonu.
Jeżeli żadna z powyższych podpowiedzi nie pomaga polecamy oddanie telefonu na gwarancję lub do serwisu.